گنبد شیشه ای استیند گلس پریشان

گنبد شیشه ای استیند گلس پریشان برای یک ویلای مسکونی لوکس و دوبلکس توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است. سقف شیشه ای گنبدی یکی از انواع سقف های نورگیر شیشه ای هستند که به صورت تزئینی و دکوراتیو در کارگاه چارسیک طراحی و تولید می شوند.

 

ابعاد و مشخصات

این سقف شیشه ای گنبدی با قطر 4.2 متر و ارتفاع 1.3 متر در شهر جم استان بوشهر اجرا گردید. شیشه های به کار رفته در این گنبد شیشه ای که با تکنیک استیند گلس ساخته شده است ، شیشه هایی به رنگ های دودی ، برنز و طلایی است. همچنین از شیشه های مات به عنوان زمینه در این کار استفاده شده است. تعداد قطعات شیشه در این گنبد شیشه ای ، 2310 قطعه است که همگی با استفاده از نیروی انسانی و بدون دخالت دستگاه برش و ابزار خورده اند و سپس در کنار یکدیگر قرار گرفته و طرح کلی را به وجود آورده اند.

 

گنبد شیشه ای استیند گلس پریشان

 

سبک شیشه استین گلاس

ارزش تکنیک استیند گلس دقیقا به بعد هنری آن و موضوع دست ساز بودن آن مربوط است. شیشه ها پس از تعییین طرح ، برش داده شده و در کنار یکدیگر مونتاژ می شوند. برای محکم نگه داشتن شیشه ها در کنار هم از نوارهایی از جنس سرب (لدکیم) در تکنیک استین گلاس استفاده می شود. خطوطی که شما در تصاویر میبینید در واقع همین لدکیم ها هستند که به رنگ تیره مشکی خودنمایی می کنند.

 

گنبد شیشه ای استیند گلس پریشان

 

محل اجرای نورگیر

گنبد شیشه ای استیند گلس پریشان واقع در ویلای مسکونی لوکس در شهر جم استان بوشهر توسط گروه هنری چارسیک با موفقیت نصب و اجرا گردید. استقرار این گنبد شیشه ای در بالای راه پله ، زیبایی و شکوه خاصی را به فضای داخلی اضافه کرد. شاید بتوان عمده ترین استفاده از گنبد شیشه ای استین گلاس را نورگیر بالای راه پله به شمار آورد.

 

اسکای لایت گنبدی

 

مراحل اجرا

ساخت استراکچر

ساخت سازه آهنی این اسکای لایت گنبدی با توجه به ابعاد و بارهای وارده اولین مرحله اجرای این اسکای لایت شیشه ای رنگی بود. پروفیل های آهنی نورد شده پس از انجام طراحی دقیقا طبق نقشه ها ساخته شد.

ساخت شیشه ها

ساخت شیشه ها در کارگاه تولیدی شیشه چارسیک با تکنیک استین انجام گرفت و پرداخت نهایی ان صورت پذیرفت. این شیشه های تزئینی و طرح دار را می توان با ارزش ترین شیشه های ساخته شده در جهان به شمار آورد. تمام مراحل ساخت شیشه استین با دست انجام می گیرد و جزء یکی از هنرهای دستی شیشه محسوب می شود.

نصب و آب بندی سقف شیشه ای

پس از آماده سازی و مونتاژ شیشه ها در کارگاه چارسیک ، شیشه های ساخته شده به محل نصب در استان بوشهر منتقل شده و سپس طی یک روز مرحله نصب انجام شد. آب بندی کامل گنبد نیز جزء مواردی است که در این پروژه لحاظ شده است.

 

اسکای لایت گنبدی

تصاویر بیشتر:

گنبد شیشه ای استین گلس بوشهر پریشان

اسکای لایت شیشه ای رنگی

 

خرید شیشه تزئینی سقف

شما نیز می توانید برای اجرای اسکای لایت شیشه ای رنگی به صورت گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی (اسکای لایت گنبدی ) با انواع طرح ها و رنگ بندی های متنوع ، با گروه هنری چارسیک در ارتباط باشید و از مشاوره کارشناسان و تکنسین های چارسیک بهرمند شوید.

 

انتخاب طرح و نقوش گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای – اطلاعات بیشتر

 

مطالب مرتبط:

برای دیدن تصاویر بیشتر می توانید به گالری گنبد شیشه ای استیند گلس چارسیک مراجعه نمایید:

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالزی گنبد شیشه ای چارسیک