گنبد شیشه ای استین گلس عظیمیه کرج

گنبد شیشه ای استین گلس عظیمیه کرج توسط چارسیک با تکنیک معرق شیشه استیند گلس در منطقه عظیمه کرج طراحی، تولید و اجرا گردید. محل قرار گیری این سقف شیشه ای نورگیر در پارکینگ یک مجتمع مسکونی می باشد. از این سقف کاذب شیشه ای طرح دار برای نورپردازی در این پارکینگ استفاده شده است. این سقف کاذب شیشه ای طرح دار همراه با نورپردازی انجام گرفته ، توانسته است به المان بصری شاخصی در این فضای مسکونی تبدیل شود.

 

ابعاد

گنبد شیشه ای مینیاتوری و تزئینی استیند گلس عظیمیه توسط گروه هنری چارسیک طراحی و اجرا شده است. این گنبد با قطر دهانه 120 سانتیمتر و ارتفاع 35 سانتیمتر تا امروز کوچکترین گنبد شیشه ای ساخته شده در سح ایران محسوب می شود.

طراحی و اجرا یک گنبد شیشه ای تزئینی با تکنیک استین گلس با ابعادی در این سطح کاری بسیار پیچیده است که تجربه ، تخصص و دانش فنی و معماری بالایی می طلبد. خوشبختانه گروه هنری چارسیک توانست با موفقیت این پروژه را در شهر کرج و در منطقه عظیمیه به انجام برساند.

 

گنبد شیشه ای استین گلس عظیمیه کرج

نور مصنوعی و سقف کاذب نورگیر

سقف کاذب نورگیر با استفاده از تکنیک استین گلس یکی از گزینه های مطلوب برای زیبایی بخشی به محیط داخلی است. یکی از ویژگی های برجسته دیگر این گنبد شیشه ای کاذب تزئینی، بهرمندی آن از نور مصنوعی است. به این معنا که هیچ نور طبیعی چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم ، با این گنبد مینیاتوری در ارتباط نیست و تمام روشنایی آن با استفاده از منابع نور مصنوعی تامین می شود.

 

سقف کاذب شیشه ای

سقف شیشه ای خانه

سقف شیشه ای خانه را می توان به شکل های مختلف (از جمله گنبد شیشه ای و سقف شیشه ای تخت) و با بهره گیری از دیتیل های متنوع اجرا نمود. همچنین می توان نور را به صورت نور طبیعی (آفتاب) و نور مصنوعی (نورپردازی) با عبور از شیشه ها به فضای داخلی هدایت کرد. امروزه اجرا و تعبیه سقف شیشه ای در خانه به یکی از معمول ترین شیوه های روشنایی بخشی به محیط داخلی تبدیل شده است که می تواند در ویلای مسکونی، آپارتمان، پاساژ و … به کار برده شود.

 

چالش های اجرای سقف شیشه ای

همانطور که گفته شد اجرای گنبد شیشه ای در چنین ابعادی با سختی هایی همراه است. محدودیت های بسیار زیادی پیش روی طراحی و مراحل اجرایی آن قرار دارد که بدون داشتن تجربه و تخصص در زمینه شیشه های تزئینی استیند گلس و تیفانی ، اجرای آن عملا غیر ممکن است. گروه هنری چارسیک با در نظر داشتن این محدودیت ها ، در انجام طراحی سعی داشت تا طرح بدون تاثیر پذیری از این محدودیت ها بتواند به طور کامل و شاخص خود را نمایان سازد.

 

شیشه های رنگی به کار رفته

در این گنبد شیشه ای از شیشه های رنگی فیروزه ای ، زرد ، قرمز و سفید استفاده شده است. همچنین خط و خطوط طراحی در جهت نظر کارفرما و استفاده از موتیف های مناسب با ابعاد این گنبد در نظر گرفته شده است.

سقف شیشه ای خانه

 

مشخصات

در یک سقف شیشه ای طرح دار و تزئینی که توسط چارسیک به اجرا می رسد. موتیف ها تکرار شونده هستند. در این سقف کاذب شیشه ای نیز تعداد بخش بندی ها 5 قسمت می باشد که موتیف ها به صورت تکرار شونده در آن قرار گرفته اند.

 

سقف شیشه ای نورگیر تزئینی

 

نصب شیشه استین گلاس

در آخر و پس از تولید شیشه ها در کارگاه چارسیک ، اجرا و نصب این گنبد شیشه ای توسط تیم اجرایی گروه چارسیک با موفقیت انجام شد و موارد و متریال ها به محل نصب ارسال شدند و نصب این گنبد طی بازه زمانی 3 ساعت به انجام رسید.

 

نحوه سفارش و خرید سقف شیشه ای طرح دار

برای سفارش و خرید سقف شیشه ای تزئینی و طرح دار چارسیک که به صورت های مختلفی قابل اجرا می باشد، می توانید با انتخاب از بین طرح ها و محصولات، با ما در تماس باشید.

 

طرح های سقف و گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای – اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط:

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . srt adai hd jcmkd www.charsik.com
گالری گنبد شیشه ای چارسیک