گنبد شیشه ای اسفراین

گنبد شیشه ای اسفراین یکی از پروژه های اجرایی چارسیک  در شهر اسفراین می باشد که در اجرای برخی از جزئیات در ایران منحصر به فرد بوده و برای اولین بار این چنین اجرا شده است.

 

گنبد شیشه ای

شیوه اجرایی

در بدو اجرای کار و در خلل طراحی ها و تایید طرح توسط کارفرما، یکی از دغدغه های کارفرما آسیب پذیر بودن آن در مواقع بحران به ویژه زلزله بود. گنبدهای شیشه ای معمول به صورت دوجداره اجرا می گردد. یک لایه شیشه طرحدار و لایه ای از جنس پلیمر جهت آب بندی آن. در این پروژه به جهت رفع دغدغه کارفرما، یک لایه پلیمر نیز در زیر لایه طرحدار قرار گرفت و کار به صورت سه جداره اجرا گردید. افزودن این لایه تمهیداتی در طراحی سازه می طلبید که می بایست در نظر گرفته می شد. افزایش بار وارده به جهت افزوده شدن لایه سوم و جزئیات نصب لایه سوم به فریم مواردی بود که می بایست در این پروژه لحاظ می گردید.

 

گنبد شیشه ای چارسیک

تفاوت با سایر پروژه ها

تفاوت عمده دیگر این گنبد نسبت به گنبدهای قبلی مقطع مربعی آن بود. محل تقاطع یال های گنبد شیشه ای با سطح مربعی شکل به لحاظ آب بندی و عدم نفوذ گرد و غبار بسیار حساس و حائز اهمیت بود. تیم طراحی فنی چارسیک جهت آب بندی فصل مشترک یال های گنبد و سطح فلت پیشنهاد منحصر به فردی را ارائه داد.

 

گنبد شیشه ای چارسیک

سازه آهنی

وزن زیاد گنبد تکمیل شده و محل نصب آن از دیگر مواردی بود که شایسته تمهیدات ویژه ای بود. در این گنبد به واسطه استفاده از دو لایه پلیمر و یک لایه شیشه استیند گلس وزنی فراتر نسبت به سایر گنبد ها را شاهد بودیم لذا استفاده از ساپورت های معمولی امکانپذیر نبوده و احتیاج به تعبیه ستون های فلزی داشت. این ستون ها با نصب بر روی سازه اصلی و پس از محاسبات دقیق محلی مناسب برای نصب گنبد را فراهم آورد.
پس از گذشت سه روز نصب این گنبد به پایان رسید و مانند سایر پروژه های چارسیک رضایت کارفرما را به دنبال داشت.

 

گنبد شیشه ای

نحوه خرید نورگیر سقف گنبدی استین گلاس

شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت طراحی و نصب نورگیرهای سقفی در فضاهای مسکونی، تجاری، ویلایی، ورزشی و … بس از انتخاب طرح از بین محصولات چارسیک با ما در ارتباط (تماس با ما) باشید و از نظرات کارشناسان چارسیک بهرمند شوید.

انتخاب طرح و نقوش گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای – اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط:

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری گنبد شیشه ای چارسیک