گنبد شیشه ای ناظمی

گنبد شیشه ای ناظمی اولین گنبد شیشه ای وارونه در ایران است که توسط چارسیک ساخته شده است. این گنبد به عنوان یک لوستر تزئینی خاص در یک خانه مسکونی دوبلکس و بالای راه پله های آن قرار گرفته است.

اولین گنبد شیشه ای برعکس در ایران

نورگیر خانه دوبلکس که در سقف قرار گرفته باشد (به خصوص سقف ووید یا بالای راه پله) همواره یکی از دغدغه های کارفرمایان است. تا کنون پروژه های انگشت شماری از گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی به صورت محدب ساخته شده است. گروه هنری چارسیک در اقدامی کاملا تجربی ، اولین گنبد شیشه ای برعکس در ایران را تولید کرد و اقدام به نصب آن در شهر کرمان نمود.

 

لوستر تزئینینورکیر شیشه ای منحنی

ابعاد و مشخصات

این گنبد شیشه ای با قطر ۲ متر و ارتفاع ۶۰ سانتیمتر ، طراحی و ساخته شده است. وجود یک سازه آهنی به عنوان نگهدارنده و محل قرارگیری شیشه ها اولین قدم برای ساخت آن بود. طراحی اولیه توسط واحد طراحی چارسیک و با هماهنگی کارفرما انجام شد.پس از تایید طرح توسط کارفرما، گروه هنری چارسیک اقدام به اجرای فریم فلزی نمود. ساخت این فریم فلزی با توجه به اولین تجربه در خصوص ساخت گنبد شیشه ای برعکس، چالشی تجربی برای این گروه محسوب می شد که با اتکا به دانش فنی و اجرای دقیق دیتیل های طراحی شده ، به سرانجام رسید.

 

لوستر تزئینی

 

پس از ساخت سازه، با توجه به نقوش شیشه ها ، برش شیشه ها آغاز شد و شیشه ها مطابق تکنیک اجرایی استیند گلس در کنار هم مونتاژ شدند. پس آماده سازی شیشه ها ، در اقدامی تجربی ، برای اولین بار در ایران شیشه ها در کارگاه بر روی فریم سوار شده و آماده انتقال به صورت یک پکیج آماده به شهر کرمان گردید. نصب شیشه ها بر روی فریم در کارگاه چارسیک در تهران انجام گرفت که این اتفاق برای اولین بار صورت می پذیرفت. در موارد دیگر ساخت گنبدهای شیشه ای استیند گلس و تیفانی ، فریم به صورت جداگانه و شیشه ها به صورت دپو شده به محل اجرا ارسال می شدند و در آن محل پس از نصب فریم بر روی مکان مورد نظر ، شیشه ها بر روی فریم قرار می گرفتند.

 

نورگیر خانه دوبلکس

 

محل اجرای پروژه

اجرای این لوستر تزئینی استین گلاس در یک آپارتمان مسکونی واقع در خیابان هوشنگ مرادی کرمانی در شهر کرمان انجام پذیرفت. ساخت این گنبد شیشه ایِ برعکس ، که به طور کامل با تکنیک استیند گلس ساخته شده بود ، می تواند گامی مهم و تاثیر گذار در هنر استیند گلس و تیفانی در ایران محسوب شود. اقدامی که به دانش کافی و تجربه بالا نیازمند است.

 

نورگیر خانه دوبلکس

 

گنبد شیشه ای

 

این گنبد پس از انتقال به شهر کرمان ، به صورت آماده و ظرف ۳ ساعت در محل مورد نظر نصب و آماده بهره برداری گردید. ساختمان به صورت دوبلکسف و این گنبد بر فراز راه پله های متصل کننده طبقات نصب شده است.

 

نورگیر خانه دوبلکس

شیشه نورگیر منحنی سقف

نحوه خرید نورگیر سقف گنبدی استین گلاس

شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت طراحی و نصب نورگیرهای سقفی در فضاهای مسکونی، تجاری، ویلایی، ورزشی و … بس از انتخاب طرح از بین محصولات چارسیک با ما در ارتباط (تماس با ما) باشید و از نظرات کارشناسان چارسیک بهرمند شوید.

 

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک

انتخاب طرح و نقوش گنبد شیشه ای