چارسیک وال – دیوار شیشه ای چارسیک

چارسیک وال دیواری شیشه ای است که با استفاده از دیتیل های روز دنیا و همچنین استفاده از نفیس ترین شیشه های دکوراتیو و تزئینی شکل گرفته است. این محصول یکی از چند محصول انحصاری چارسیک است که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند مورد نظر طراحان و معماران قرار گیرد.

 

ترکیب با استیند گلس (شیشه معرق تزئینی)

یکی از مشکلاتی که اجرای سیستم های قدیمی استیند گلاس برای بهره برداران ایجاد می کرد عدم آب بندی و هوابندی مناسب و همچنین عایق نبودن در برابر حرارت بود. واحد فنی و مهندسی چارسیک در جهت رفع این مشکل، با بهره گیری از تکنولوژی روز شرکای اروپایی خود و همچنین دانش و تخصص فنی خود، توانسته است این محصول را تولید و به بازار عرضه کند.

چارسیک وال در عین داشتن زیبایی و مورد استفاده قرار دادن شیشه دست ساز و نفیس استیندگلاس و تیفانی، کاملا طبق استاندارد های روز دنیا می تواند با عایق بندی و آب بندی فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. چارسیک وال می تواند بازویی برای لوکس شدن محیط های مختلف اعم از مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی، ورزشی و … باشد و فضای متفاوت و بکری را بوجود آورد.

از موارد استفاده چارسیک وال می توان به پارتیشن یا جداکننده شیشه ای، پنجره های دکوراتیو بازشو و غیر بازشو، درب های ریلی(ریلی ساده و فولکس واگنی)، درب های معمولی و دیوار شفاف اشاره کرد.

نحوه ساخت و عملکرد

در بخش های مختلف وب سایت چارسیک درباره استیند گلاس توضیح داده شده است. این شیشه پس از تولید با دو لایه شیشه سکوریت یا لمینت کاور شده و یک شیشه سه جداره را تشکیل می دهد. سپس سازه آلومینیومی که در تصویر مشخص شده است با ابعاد مورد نظر ساخته و نصب می شود. این بخش توسط واحد اجرایی چارسیک پس از محاسبات دقیق و انجام زیرسازی های مناسب و آنکاراژهای فلزی در محل نصب می گردد.

یکی از مزیت هایی که در این سیستم وجود دارد خاصیت ترمال بریک این پروفیل با توجه به استفاده از قطعه پلی آمید در دماغه پروفیل است. محل اتصال شیشه از هر دو طرف توسط لاستیک های EPDM آب بندی کامل شده و امکان عبور آب و هوا را به صفر می رساند. یادآور می گردد که ایجاد بازشوهای معمولی و ریلی در این سیستم قابل اجرا می باشد.

 

چارسیک وال، دیوار شیشه ای چارسیک
دیوار شیشه ای چارسیک.

 

 

چارسیک وال، دیوار شیشه ای چارسیک

 

 

چارسیک وال، دیوار شیشه ای چارسیک
نحوه عایق بندی حرارتی

 

پس از قرار گیری شیشه ها بر روی پروفیل، نوبت به فیکس و مهار کردن آنها می رسد که این کار توسط نگهدارنده و پیچ سرمته انجام می گردد و در نهایت جهت زیاسازی آن از بیرون با کاور هم رنگ پروفیل پوشانده می شود.

 

چارسیک وال، دیوار شیشه ای چارسیک

 

کاور ها انواع مختلفی دارند. در تصویر بالا نمونه ای از آن مشخص است. با توجه به طرح آرشیتکت، امکان استفاده از کاور های با عمق بیشتر و یا به صورت گرد یا دوکی شکل امکان پذیر می باشد.

 

آب بندی

دیاگرام زیر بیانگر وجود خاصیتی متمایز و منحصر به فرد در جهت هدایت آب باران است. شیارهایی که در این پروفیل تعبیه شده آب باران و آب ناشی از شستشوی نمای ساختمان را به پایین ترین نقطه ساختمان هدایت کرده است. این ویژگی در سیستم های قدیمی تر وجود نداشت.
یکی دیگر از ویژگی های این سیستم امکان رنگ آمیزی به هر رنگ دلخواه می باشد. شما می توانید از بین صدها رنگ موجود در RAL جهانی رنگ، رنگ دلخواه را انتخاب نموده و با اعلام کد آن به واحد طراحی چارسیک، پروفیل های خود را به همان رنگ تحویل بگیرید. همچنین امکان تهیه رنگ های طرح چوب نیز در چارسیک امکان پذیر می باشد.

 

چارسیک وال، دیوار شیشه ای چارسیک

 

 

چارسیک وال، دیوار شیشه ای چارسیک
تنوع رنگی