سقف شیشه ای

سقف شیشه ای هر شخصی مجذوب زیبایی‌ها و ظرافت‌های سقف‌های شیشه‌ای خواهد شد. این سقف‌ها موجب می‌شود که نور طبیعی به اتاق شما وارد شود. سقف‌های شیشه‌ای زیبایی خاصی را به فضا می‌بخشند البته این مورد را باید در نظر داشته باشید که این سقف‌ها تنها جنبه زیبایی ندارند و اهداف دیگری نیز برای ساخت آنها وجود دارد.

سقف‌های شیشه‌ای دارای انواع متفاوتی هستند که برخی از آنها عبارتند از: سقف شیشه ‌ای مدرن، سقف شیشه ‌ای کلاسیک، سقف شیشه ‌ای طرح‌دار، سقف شیشه ‌ای کاذب، سقف شیشه ‌ای تزیینی، سقف شیشه ‌ای دکوراتیو، اسکای لایت شیشه ‌ای و غیره.

در ادامه می‌خواهیم توضیح مختصری برای انواع سقف‌های شیشه‌ای به شما عزیزان ارائه کنیم.

سقف شیشه ای
سقف شیشه ای

اسکای لایت شیشه‌ای

اسکای لایت‌ها یکی از انواع سقف‌های شیشه‌ای هستند که مانند نورگیر عمل می‌کنند. شما با این سقف‌ها امکان استفاده از نور طبیعی برای محیط‌های داخلی را خواهید داشت. این سقف‌ها همچنین دارای نوع متحرک هستند که قابلیت باز و بسته شدن را با استفاده از ریموت کنترل برای شما فراهم می‌کنند.

اگر شما به سقف شیشه‌ای علاقه دارید می‌توانید این مقاله را تا انتها خوانده و انواع آن را بررسی کنید و با توجه به سلیقه خود و مکان مورد نظر آنها را سفارش دهید.

مکان‌های مناسب برای اجرای انواع سقف‌های شیشه‌ای

سقف‌های شیشه‌ای در محیط‌های مختلفی از جمله محیط‌های اداری تجاری مسکونی قابل اجرا هستند. اگر می‌خواهید از هوای آزاد و نور طبیعی در قسمت‌های مختلف نمای ساختمان استفاده کنید در ساختمان‌های خود سقف‌های شیشه‌ای را به کار ببرید.

مزایا و کاربرد سقف شیشه ‌ای

سقف شیشه ‌ای دارای مزیت‌های زیادی می‌باشد. این مزیت‌ها مرتبط با  سقف شیشه‌ای بازشو و ثابت هستند. در ادامه می‌خواهیم این مزیت‌ها را برای شما شرح دهیم.

سقف شیشه ای
سقف شیشه ای

صرفه‌جویی از مزایای سقف شیشه‌ای

می‌دانید که نور از این سقف‌های شیشه‌ای عبور کرده و این برای صرفه‌جویی در مصرف برق شما بسیار مناسب می‌باشد و شما دیگر نیازی نیست در طول روز روشنایی از طریق برق داشته باشید.

نگهداری از سقف‌های ثابت شیشه‌ای و متحرک کار دشواری نیست. شیشه‌های این سقف‌ها در برابر ضربه مقاوم هستند و اگر شکسته شوند به قطعات غیر برنده تبدیل می‌گردند به همین دلیل خطرناک نیستند.

نصب و نگهداری سقف شیشه‌ای

نصب سقف‌های شیشه‌ای باید توسط یک متخصص انجام شود تا از ایمنی بودن آنها اطمینان داشته باشید. فرایند نصب معمولاً از اتصال پنل‌های شیشه‌ای به یک قاب فلزی می‌باشد و بعد به سقف محکم می‌شود. نگهداری از سقف شیشه‌ای ساده است و به راحتی می‌توانید آنها را تمیز کنید.

سقف شیشه‌ای دکوراتیو

این سقف‌ها همانطور که از نامشان پیداست برای دکوراسیون منزل و ساختمان‌های شما مناسب است و زیبایی ساختمان و منزل شما را چندین برابر خواهد کرد. این مدل از سقف شیشه‌ای می‌تواند میزان قابل توجهی نور را برای شما داشته باشد. اگر به دنبال یک روش طبیعی برای روشن کردن فضای داخلی خود هستید حتماً از سقف‌های شیشه‌ای استفاده کنید چرا که یک انتخاب عالی است.

سقف شیشه ای
سقف شیشه ای

شیشه‌ای که در سقف‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود

زمانی که می‌خواهید سقف شیشه‌ای را برای خود سفارش دهید باید تصمیم بگیرید که یک شیشه می‌خواهید در سقف خود داشته باشید و یا چندین شیشه متصل به هم نیاز دارید.

سقف‌های شیشه‌ای که تک پنل هستند برای محیط‌های کوچک‌تر استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید این سقف‌ها بسیار مناسب هستند. زمانی که می‌خواهید نور طبیعی را دریافت کنید فریم‌های شیشه‌ای گزینه بسیار مناسب برای اتصال پنل‌ها به هم هستند. ‌شیشه‌های بسیاری در سقف‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود که یکی از آنها شیشه لمینت است. این شیشه مقاومت و دوام بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی مانند خورشید باران برف و غیره دارد. یکی دیگر از شیشه‌هایی که برای سقف‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود شیشه سکوریت است. از این مدل برای محیط‌های بزرگ یا خارج از منزل استفاده می‌شود و می‌توانید از آن در بالکن یا سقف شیشه ساختمان‌های بزرگ استفاده کنید.

مزیت‌های سقف شیشه‌ای

عایقی برای گرما و سرما

سقف‌های شیشه‌ای می‌توانند دمای خانه شما را تنظیم کنند. این سقف‌ها می‌تواند سطح گرما را در فضای داخلی در طول سال حفظ کند و محافظی برای سرما و گرمای محیط داخلی شما باشند. در مکان‌هایی که فصل تابستان گرم و زمستانی سرد دارند بهتر است از شیشه‌های لمینت استفاده شود. زیرا از ورود هوا بیرونی به داخل خانه جلوگیری می‌کند.

محافظ در برابر اشعه ماورا بنفش

سقف‌های شیشه‌ای می‌توانند افراد داخل منزل را در برابر این اشعه محافظت کند. می‌دانید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید سلامت انسان را به خطر می‌اندازد و حتی ممکن است وسیله‌هایی که در برابر نور قرار دارد را نیز خراب کند. با استفاده از شیشه‌های مناسب در این سقف‌ها می‌توانید در برابر اشعه ماورا بنفش ایمن شوید.

افزایش ارزش خانه با سقف شیشه‌ای

سقف‌های شیشه‌ای می‌تواند ارزش کلی ملک را بالا ببرد. اگر می‌خواهید در آینده ملک خود را بفروشید برای فروش سریع‌تر و قیمت بالاتر می‌توانید از این سقف‌ها استفاده کنید.

سقف شیشه‌ای کاذب

یکی از روش‌هایی که می‌تواند خانه و ساختمان شما را زیباتر نشان دهد استفاده از المان‌های جذاب برای سقف می‌باشد. امروزه سقف‌ها دارای انواع مختلفی هستند و یکی از آنها سقف کاذب است که هم زیبایی را برای شما به همراه می‌آورد و هم نور بهتری را وارد ساختمان خواهد کرد. سقف‌های کاذب دارای ظاهری خاص و جذاب هستند و برای دکوراسیون بسیار مناسبند.

سخن آخر

سقف‌های شیشه‌ای یک افزودنی زیبا برای ساختمان‌ها هستند و انواع مختلفی دارند. هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی مخصوص به خود را دارد. اگر می‌خواهید ظاهر ساختمان شما خاص باشد و فضای روشن داشته باشید حتماً از سقف شیشه‌ای استفاده کنید. چرا که انتخابی عالی برای شما خواهد بود. سقف‌های شیشه‌ای می‌توانند سالیان طولانی دوام بیاورند و مزیت‌های بسیاری برای خانه‌ها و ساختمان‌های شما خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *