نورگیر سقفی

امروزه برای صرفه‌جویی در انرژی از انواع نورگیرهای طبیعی در ساختمان‌ها استفاده می‌کنند که دارای اهمیت زیادی است. نورهای طبیعی که می‌توانید برای ساختمان و منزل خود استفاده کنید زیبایی و جلوه خاصی را به منزل داده و همچنین روشنایی منزل شما را تامین خواهد کرد.

طراحان امروزه در تلاش هستند تا از نور خورشید در ساختمان‌ها بهره ببرند به همین دلیل انواع نورگیر سقفی را طراحی و تولید کرده‌اند. اگر شما در منزل خود نور بسیار کمی دارید احتمال افسردگی در شما بالا خواهد رفت به همین دلیل سعی کنید روشنایی خانه‌های خود را تامین کرده تا روحیه بالا داشته باشید.

نورگیر سقفی به معماری داخل ساختمان گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید نور طبیعی را وارد منازل و ساختمان‌های خود کنید. نصب این نورگیرها نیازمند ابزار و مواد جانبی شیشه می‌باشد و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

شما می‌توانید بهترین نورگیرهای سقفی از جمله نورگیر سقفی مدرن، نورگیر سقفی شیشه‌ای و غیره را از سایت چارسیک سفارش داده و بهترین مدل آن را برای ساختمان‌ها و منازل خود داشته باشید.

استفاده از نورگیر سقفی جدید مزایای بسیار زیادی دارد اما اگر در زمان نصب دقت کافی نداشته باشید ممکن است عواقبی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل کار خود را به متخصصینی بسپارید که خیالتان از بابت آنها راحت است.

نورگیر سقفی
نورگیر سقفی

جنس نورگیر سقفی

معمولاً از جنس پلی کربنات و اکریلیک تولید می‌شوند و دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. این نورگیرها ضد ضربه بوده و مدت زمان طولانی می‌توانید از آنها استفاده کنید. این نورگیرها از ورق آکریلیک و پلی کربنات همراه نمک‌های اسیدی و مواد آلی تولید شده‌اند. به همین دلیل می‌توان آنها را به راحتی در مجاورت با هوای آزاد قرار داد. شرکت چارسیک یکی از نمایندگان رسمی نورگیرهای سقفی بوده و انواع آنها را برای شما عزیزان ارائه کرده است.

انواع نورگیر سقفی

نورگیرهای سقفی در دو نوع زیرزمینی و سقف تولید می‌شوند.

نورگیرهای زیرزمینی از جمله نورگیرهایی هستند که توسط نور خورشید برای فضای زیرزمین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل از نورگیرها برای ساختمان‌هایی که چندین طبقه زیر همکف دارند مناسب بوده و بسیار کاربرد دارند.

نورگیرهای سقفی پنجره‌های سقفی می‌باشند که برای قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شوند. این مدل همچنین می‌تواند بخشی از سقف خانه شما را نیز در بر بگیرد. نورگیرها بهترین راه حل برای تامین روشنایی به کمک نور خورشید و همچنین تهویه هوا می‌باشند که امروزه در بسیاری از ساختمان‌های مدرن از آنها استفاده می‌شود.

نورگیر سقفی
نورگیر سقفی

نورگیر سقفی

این نوع از نورگیرها یکی از پرطرفدارترین و ارزان‌ترین مدل‌ها هستند و نصب نورگیر سقفی با استفاده از ابزار و متریال‌های مخصوص انجام می‌شود. متخصصینی که در این زمینه تجربه دارند می‌توانند نورگیرهای شما را در کمترین زمان به اجرا درآورند.

طراحی نورگیر سقفی یکی از مهمترین عواملی می‌باشد که در زمان سفارش باید آن را در نظر داشته باشید. شما باید برای طراحی نورگیرها از متخصصین استفاده کرده و با آنها مشورت کنید. متخصصین این زمینه موقعیت مکانی شما را مورد بررسی قرار داده و بهترین نورگیرها را برای شما یشنهاد می‌کنند.

انتخاب یک نورگیر سقفی مناسب

یک شرکت معتبر باید در زمان فروش نورگیر سقفی امکاناتی را برای مشتری فراهم کرده تا آنها بتوانند بهترین مدل‌ها را انتخاب کنند و خیالی آسوده از بابت شرکت داشته باشند.

گروه مهندسی چارسیک یکی از بزرگترین مجری‌های نمای ساختمان می‌باشد و فروش انواع نورگیرهای سقفی را با قیمتی بسیار مناسب ارائه کرده است. شما بعد از ثبت درخواست خود باید از کارشناسانی که برای بازدید به شما مراجعه می‌کنند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید تا بدانید کدام مدل از نورگیرهای سقفی را برای خود سفارش دهید.

زیبایی شناسی در برابر نور طبیعی

قبل از انتخاب نورگیر خود باید نیازهای خود را شناسایی کنید. شما می‌خواهید که نورگیر سقفی تا چه اندازه برای شما نور داشته باشد و چه کاری را برای شما انجام دهد؟ آیا فقط جنبه زیبایی آن برای شما اهمیت دارد؟ یا می‌خواهید نوری مناسب در منزل خود داشته باشید؟

نورگیر سقفی
نورگیر سقفی

مکان مناسب برای نصب نورگیر سقفی

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای این نورگیرها باید در نظر داشته باشید مکانی است که می‌خواهید آنها را نصب کنید. نور طبیعی برای هر خانه اهمیت بالایی دارد اما نورگیری زیاد پیشنهاد نمی‌شود چرا که ممکن است بیش از حد در برابر اشعه ماورا بنفش قرار بگیرید که به بدن شما آسیب خواهد رساند. به همین دلیل باید موقعیت نوری که وارد خانه و ساختمان شما می‌شود مورد بررسی قرار گیرد.

اندازه و شکل مکان مورد نظر

اندازه و شکل اتاق یا ساختمان می‌تواند برای انتخاب نورگیر شما تاثیر بگذارد. ممکن است در برخی از مکان‌ها برای نصب نورگیر نیاز به خمیدگی متعدد در لوله‌ها داشته باشید اما در کل تمامی آنها یک قانون کلی دارد و هرچه بزرگتر باشد زیباتر و بهتر است.

عملکرد مناسب

سقف شیشه ای دارای دو دسته ثابت و هواکش‌دار هستند و مطابق با نامگذاری آنها مدل‌های ثابت تنها برای تامین نور اضافی طراحی می‌شوند. اما در مدل‌های هواکشدار می‌توانید با استفاده از کنترل و یا به صورت دستی آنها را باز کرد و به تهویه مکان خود کمک کنید.

قیمت

در زمان خرید و تهیه این محصول باید به قیمت نصب آن نیز دقت داشته باشید. شیبی که نورگیر شما دارد یکی از عوامل مهمی برای نصب نورگیر و تعیین قیمت آن می‌باشد. سقف‌هایی که شیب بیش از حد داشته باشند نیازمند تکنیک و تخصصی خاص هستند که هزینه بیشتری به همراه دارند.  در این سقف‌ها از لوازم جانبی بیشتری استفاده می‌شود و گارانتی و ضمانت‌نامه‌های برای تمامی نورگیرهای سقفی در نظر گرفته شده است.

لعابکاری نورگیر

در زمان‌های گذشته نورگیرها تنها در یک قاب فلزی قرار می‌گرفتند. اما حال از شیشه‌های تک یا چند جداره برای آنها استفاده می‌شود که خلاقیت و نوآوری را در آنها بیشتر کرده و زیبایی چشمگیری به همراه خواهند داشت. شما همچنین می‌توانید در نورگیرهای خود عایقی برای جلوگیری از گرما و تابش اشعه فرابنفش داشته باشید به همین دلیل باید لعابکاری مناسبی برای نورگیر شما مورد استفاده قرار بگیرد

سخن آخر

انسان‌ها مانند گیاهان نیازمند نور طبیعی هستند تا انواع ویتامین‌ها را دریافت کنند. نور طبیعی دارای ویتامین دی بوده که برای بدن بسیار لازم است. شما با تامین نور طبیعی می‌توانید آسایش و راحتی خود را فراهم کرده و همچنین در تامین انرژی صرفه‌جویی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *