سقف شیشه ای افشار

سقف شیشه ای افشار در شهر بندرعباس و برای یک خانه ویلایی طراحی شده است. این سقف شیشه ای تخت با در نظر گرفتن آب بندی کامل توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است.

سقف شیشه ای استین گلاس

چالش طراحی

مقطع موجود بر روی سقف این خانه ویلایی، یک مقطع مستطیل شکل بود که در وسط یکی از اضلاع آن، آسانسور تعبیه شده بود و عملا ما با یک مقطع یو (U) مواجه بودیم که می بایست شیشه ها و سازه را طبق آن طراحی می کردیم. با توجه به سلیقه و نظر کارفرما و در نظر گرفتن شرایط و محدودیت ها، طراحی نهایی با استفاده از انواع شیشه های رنگی انجام پذیرفت.

نورگیر شیشه ای سقف

تکنیک ساخت شیشه ها

شیشه های ساخته شده برای نورگیر شیشه ای استنیدگلس افشار، به صورت سه لایه کار شده اند و با ضخامت نهایی ۲۲ میلیمتر ساخته شده اند. تکنیک ساخت این سقف شیشه ای طرح دار، استیند گلس است که نوعی از معرق شیشه محسوب می شود. نورگیر های سقفی شیشه ای، با توجه به محدودیت های موجود در هر پروژه ای که امکان ایجاد روشنایی به وسیله جداره ها و دیوارهای عمودی ممکن نیست، می توانند به خوبی از طریق سقف نور داخلی فضا را تامین نمایند.

نورگیر سقفی تزئینی چارسیک

ابعاد سقف

ابعاد این سقف شیشه ای حدوا ۳۵۰ در ۳۸۰ سانتیمتر بود که همانگونه که ذکر شد باکس آسانسور تقریبا در وسط یکی از اضلاع آن قرار داشت. ابعاد دهانه این نورگیر سقفی، ابعادی مناسب و متوسط در اجرای سازه و شیشه های آن محسوب می شد.

نورگیر سقفی شیشه ای

شیوه ساخت

شیشه های این پروژه نیز مانند سایر پروژه های اجرایی چارسیک در کارگاه چارسیک به صورت پیش ساخته آماده شده اند و پس از انتقال به محل پروژه پروسه نصب آنها انجام گرفته است. در مجموع از حدود ۵۰۰ قطعه شیشه در رنگ های مختلف استفاده شده است که به وسیله لدکیم (مفتول های سربی) در کنار یکدیگر با توجه به طرح مونتاژ شده اند.

سقف شیشه ای تزئینی چارسیک

آب بندی سقف شیشه ای

آب بندی در سقف های شیشه ای یکی از مهم ترین موارد فنی در اجرای این نوع از سقف ها محسوب می شود. برای انجام امور آب بندی نورگیرهای شیشه ای به تجربه و تخصص کافی نیاز است تا بتوان به بهترین و ماندگارترین حالت، سقف ها را آب بندی نمود. لزوم توجه به شرایط اقلیمی شهر بندرعباس نیز در اجرا و انتخاب متریال های نصب موثر بود تا بتوانیم به صورتی استاندارد مراحل جارایی را به انجام برسانیم.

سقف شیشه ای طرح دار

نحوه سفارش نورگیرهای شیشه ای

برای اطلاع از شیوه اجرای نورگیرهای سقفی و شیشه های تزئینی و طرح دار کافی است با چارسیک در تماس باشید و با ارائه مشخصات پروزه از چند و چون اجرای آن مطلع شوید.

 

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *