گنبد شیشه ای امیدوار

گنبد شیشه ای امیدوار برای یک منزل ویلایی در شهر آباده توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است. این نورگیر سقفی گرد و شیشه ای با طرحی منحصر به فرد، مختص این پروژه مسکونی طراحی شده است. رنگ بندی و خط و خطوط موجود در طرح، کاملا منطبق با سبک معماری بنا و با توجه به رنگ بندی و موتیف های دیگری که در بنا کار شده بود، در نظر گرفته شده است. این پروژه در سال 1401 اجرا شده است.

اسکای لایت تزئینی

تکنیک ساخت

تمام شیشه های این گنبد شیشه ای با استفاده از تکنیک معرق شیشه (استیندگلس) ساخته شده اند. در تکنیک استین گلاس، شیشه ها با توجه به الگوی از پیش طراحی شده، در قطعات کوچک برش داده شده و با استفاده از فلزات ظریف سربی (لدکیم) در کنار یکدیگر محکم می شوند. تمام قطعات رنگی کار شده در این سقف شیشه ای دکوراتیو، بدون رنگ شدگی هستند؛ به این مععنی که شیشه ها در گوشت خود دارای رنگ می باشد. رنگ در این شیشه های رنگی با توجه به ویژگی هایی که دارد، در طول سالیان متمادی، و در معرض نور آفتاب و شرایط جوی، کاملا پایدار می ماند.

سقف شیشه ای

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد شیشه های استیندگلس، می توان به پایداری و ماندگاری آن اشاره کرد. اصولا برای این نوع از شیشه ها، نمی توان عمری تخمین زد. به این دلیل که در صورت ایجاد شکستگی، شیشه های استیندگلاس، کاملا قابل مرمت و بازسازی هستند و همان گونه که ذکر شد، رنگ آنان نیز در طول زمان تغییری نمی کند.

گنبد شیشه ای آباده

عنصری ویژه در گنبد شیشه ای امیدوار

در گنبد شیشه ای امیدوار، برای اولین بار در ایران، نگین مرکزی در طرح (طرح الماس) به صورت سه بعدی اجرا شده است. این ویژگی باعث ایجاد بعد بیشتر در سقف شیشه ای، شکست نور بهتر و تمرکز بصری بر روی آن می شود.

گنبد شیشه ای آباده

ابعاد و اندازه گنبد شیشه ای استیندگلس

قطر دهانه این اسکای لایت گنبدی، 220 سانتیمتر و ارتفاع آن 80 سانتیمتر است. در مجموع از 1244 قطعه شیشه تشکیل شده است. در سازه ساخته شده، گنبد به 10 قسمت مساوی تقسیم شده است که در کنار هم قرار گرفته و طرح کلی گنبد را به وجود آورده اند.

سقف شیشه ای دایره ای

طراحی و ساخت گنبد شیشه ای توسط چارسیک

گنبد شیشه ای امیدوار برای کارفرمای محترم جناب آقای امیدوار در شهر آباده استان فارس، یکی از زیباترین پروژه های اجرایی چارسیک است که تا کنون اجرا شده است. نورگیری از سقف صورت اصولی و اجرای صحیح و استاندارد آب بندی، از جمله دغدغه های کارفرمایان و استفاده کنندگان از بناهایی است که تمایل به تامین نور از طریق سقف را دارند. چارسیک تا کنون پروژه های اجرایی موفقی را در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است. خوشبختانه با توجه به ویژگی های این نورگیر های سقفی زیبا، امکان اجرای آن در شرایط جوی و اقلیمی مختلف فراهم است و بهره برداران، می توانند با آسودگی خاطر، روی این نورگیرهای سقفی حساب کنند.

گنبد شیشه ای آباده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *