گنبد شیشه ای دهاقان

گنبد شیشه ای دهاقان برای ساختمان جدید شهرداری این شهر توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است. این گنبد شیشه ای با قطر ۶۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲ متر یکی از پروژه های اجرایی بزرگ در چارسیک محسوب می شود. هرچه ابعاد دهانه نورگیرهای سقفی بیشتر باشد، لزوم توجه به طراحی سازه و در نظر گرفتن موارد فنی بیشتر می شود. در دهانه های بزرگ مواردی همچون آب بندی، طراحی شیشه ها، نصب شیشه ها، نوع متریال های مورد استفاده و … مورد اهمیت بیشتری قرار دارد و چالش هایی را با خود به همراه خواهد داشت. در ادامه مطلب با این پروژه بیشتر آشنا خواهیم شد.

سقف شیشه ای دایره ای چارسیک

شهر دهاقان

شهر دهاقان در استان اصفهان و در ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان قرار گرفته است. دهاقان شهری با باغات و مزارع کشاورزی است که دارای پیشینه ای قدیمی است که آثار تاریخی، موید آن است.

طراحی گنبد شیشه ای

موتیف ها و خطوط شیشه های استین گلاس در این پروژه به صورت گرافیکی و شمایی از گل و گلبرگ هستند. به طور کلی این سقف شیشه ای گنبدی دارای ۲۴ قسمت است که شامل ۱۲ قسمت بالایی و ۱۲ قیمت پایینی می شود. در قسمت پایینی، خطوط با یک مقدمه از موتیف های گرافیکی شروع می وشوند و در قسمت بالایی به غنچه، گل و گلبرگ هایی میرسیم که تا بالاترین نقطه گنبد ادامه پیدا می کنند.

در ساخت این گنبد شیشه ای، حدودا از ۳۰۰۰ قطعه شیشه استفاده شده است که با استفاده از تکنیک استیندگلس در کنار یکدیگر محکم شده اند و طرح نهایی را به وجود آورده اند. در ساخت شیشه های استین گلس، چارسیک با بهره مندی از جدید ترین متودهای به روز دنیا در تولید این نوع شیشه ها، توانسته است پروژه های موفقی را در سراسر کشور به انجام برساند.

سقف شیشه ای گرد چارسیک

ترکیب رنگی

ترکیب رنگی در شیشه ها نیز شامل شیشه قرمز، شیشه سبز، شیشه طلایی، شیشه آبی، و شیشه برنز است که در کنار یکدیگر و در دل خطوط و موتیف ها جای گرفته اند. اصولا ترکیب رنگ چه در شیشه های استیند گلس و چه در هنرهای دیگر از اصولی پیروی می کند که ما همواره سعی بر آن داشته ایم تا با پیروی از این اصول و همچنین در نظر گرفتن سلیقه کارفرمایان، بهترین نوع از ترکیب رنگی را بوجود آوریم.

گنبد شیشه ای دهاقان چارسیک

سازه

سازه این گنبد شیشه های با استفاده از آهن ساخته شده است. پروفیل های آهن به صورت نورد شده و با توجه به طراحی سازه، در کنار یکدیگر قرار گرفته و جوشکاری شده اند. در سازه های گنبدی که توسط چارسیک ساخته می شود، به استحکام، موارد فنی و آب بندی، توان تحمل وزن و بار و همچنین ظرافت آن توجه بسیاری می شود.

استفاده از شیشه های دکوراتیو استین گلاس در نورگیر سقفی

شیشه های تزئینی و دکوراتیو استین گلس می تواند به عنوان یک نورگیر سقفی، نور خورشید را به عمق فضای داخلی هدایت کند. نورگیر های سقفی گرد و دایره ای، در چند سال اخیر بسیار مورد توجه طراحان، معماران و کارفرمایان قرار گرفته است. نورگیرهای سقفی استین گلاس که به صورت گنبدی طراحی و ساخته می شوند، می توانند علاوه بر ایجاد روشنایی در فضای داخلی، زیبایی و ظرافت خیره کننده ای به ساختمان بدهند. به صورت معمولی این شیشه ها نمی تواند در سقف مورد استفاده قرار گیرد و نیاز به انجام تمهیدات و مواردی دارد تا بتواند به صورتی استاندارد و فنی در سقف شیشه ای مورد استفاده قرار گیرد.

گنبد شیشه ای دهاقان چارسیک

سقف شیشه ای گنبدی

کارفرما : شهرداری دهاقان

کارفرمای این پروژه شهرداری دهاقان بود که باید از سلیقه و حرفه ای بودن کارکنان آن تشکر کرد. شهرداری دهاقان به صورت کاملا حرفه ای، بر روند اجرای پروژه نظارت دقیق داشت و در تعامل کامل با چارسیک مراحل طراحی و اجرا را همراهی می نمود.

شیوه سفارش سقف شیشه ای استین گلاس

چارسیک به عنوان طراح و مجری سقف های شیشه ای تخت و خم، تا کنون پروژه های متعددی را در شهرهای مختلف ایران به انجام رسانده است. هر پروژه ویژگی های خاص خود را دارد و با توجه به ابعاد دهانه سقف، محدودیت های اجرایی و سبک طراحی می تواند طیف وسیعی داشته باشد. شما می توانید برای سفارش سقف شیشه ای چه به صورت ساده و چه به صورت طرح دار، با ما در تماس باشید و از شیوه اجرای این سقف ها مطلع شوید.

 

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *