معرفی تکنیک استیند گلاس و شیوه ساخت و اجرای آن

تکنیک استیند گلاس، روشی است که قطعات کوچک شیشه بوسیله فلز در کنار هم چیدمان و مونتاژ می شوند و یک طرح کلی را به وجود می آورند. گستره طرح های استیند گلاس بسیار متنوع و مختلف است و می تواند تمام سبک های طراحی را در خود جای دهد.

مونتاژ

ابتدا قطعات شیشه با توجه به ابعاد از پیش تعیین شده و شکل هایی که طراحی شده اند، با دقت بسیار بالایی برش می خورند و سپس بوسیله مقطع فلزی H شکلی به یکدیگر متصل می شوند. نقاط اتصال این فلزات، پس از مونتاژ کامل، به یکدیگر جوش داده می شوند تا قطعات شیشه مستحکم و پایدارتر شوند. می توان با استفاده از گلیز(پودری شبیه سیمان) و پاشیدن آن بر روی سطح شیشه به پایداری بیشتر استیند گلاس کمک کرد

 

استیندگلاس چارسیک

شیشه های مورد استفاده

شیشه های مختلف، با رنگ ها و بافت های متنوع می توانند در استیند گلاس مورد استفاده قرار گیرند. انواع شیشه های رنگی، سند بلاست، اسیدواش (اسید شور)، شیشه های اوپال و نقاشی شده در استیند گلاس قابل استفاده هستند.

شیشه تراش خورده

بعضی از قطعات استیند گلاس برای ایجاد بازی بصری با نور و زیبایی بیشتر، شیشه های تراش خورده(بِوِلد) هستند که نقش به سزایی در ایجاد جلوه بصری در استیند گلاس ایفا می کنند. محیط این قطعات با استفاده از دستگاه تراش شیشه، به صورت الماسی در می آید و هنگام عبور نور از آن، با شکست نور در آن، جلوه ای بی همتا و زیبا ایجاد می کنند.

موارد کاربرد

استیند گلاس در فضاهای مختلفی از جمله درب، پنجره، سقف، پارتیشن و … کاربرد دارد. گروه هنری چارسیک با اندوخته ای از تجربه در حوزه شیشه های تزئیناتی و دکوراتیو، این نوع شیشه ها را در دو نوع تخت(فلت) و خم طراحی، تولید و نصب می کند. پروسه تولید استیند گلاس بسیار زمان بر است و دقت و ظرافت بالایی می طلبد. از همین رو جزء یکی از با ارزش ترین آثار هنری در جهان شناخته می شود.

 

تکنیک استیند گلاس

 

نورگیر سقفی تزئینی چارسیک

 

شیشه تزئینی درب ورودی

 

استیندگلاس چارسیک

 

مطالب مرتبط:

طرح های شیشه درب ورودی

2 دیدگاه برای “معرفی تکنیک استیند گلاس و شیوه ساخت و اجرای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *