کرتین وال فیس کپ

کرتین وال فیس کپ، همانگونه که از نامش پیداست زیرمجموعه ای از نمای شیشه ای کرتین وال محسوب می شود. سیستم کرتین وال فیس کپ یا درپوش دار، همانطور که از اسم آن مشخص است دارای درپوش های آلومینیومی در سطح نما و مابین شیشه ها می باشد. این سیستم خطوطی آلومینیومی در سطح نما ایجاد می کند که این خطوط با توجه به طرح آرشیتکت می تواند جزئیاتی به نمای ساختمان اضافه کند.

 

نمای شیشه ای کرتین وال چارسیک

سازه

در کرتین وال فیس کپ، استراکچر اصلی این نمای شیشه ای پروفیل های آلومینیومی با نام “مولیون” هستند. مولیون ها بسته به ابعاد شیشه ها می توانند عمق های متفاوتی داشته باشند. عرض مولیون ها در اکثر مواقع ۵ و ۶ سانت می باشند و عمق آنها معمولا تا ۳۰ سانتی متر نیز موجود می باشد. علاوه بر پروفیل های آلومینیومی عمودی، پروفیل هایی تقریبا با ظاهر مولیون ها به نام “ترنزوم” به عنوان پروفیل های افقی سازه آلومینومی را تکمیل می نماید.

نمای شیشه ای کرتین وال چارسیک

رنگ های کلیه پروفیل های آلومینیومی اجرا شده در این سیستم می توانند بسیار متنوع باشند و با تکنیک های پودری، آنادایز و دکورال قابل ارائه می باشند. رنگ های دکورال جهت رنگ آمیزی پروفیل با طرح چوب کاربرد دارد که در تصویر ذیل نمونه آن قابل رویت می باشد.

نمای شیشه ای کرتین وال چارسیک

شیوه اجرای کرتین وال فیس کپ

پس از نصب پروفیل ها بر روی نمای ساختمان به وسیله اتصالات اختصاصی و پیچ و مهره، نوبت به نصب شیشه ها می رسد. شیشه ها بر روی پروفیل های آلومینومی قرار گرفته و توسط نگهدارنده های موقت مهار می گردد.

نمای شیشه ای کرتین وال چارسیک

هنگامی که کلیه شیشه ها بر روی سازه آلومینیومی کرتین وال قرار گرفت، نوبت به فیکس و آب بندی نهایی می رسد. قطعات نگهدارنده موقت برداشته شده و پروفیل های نگهدارنده نهایی بر روی دماغه مولیون ها و ترنزوم ها پیچ می گردد. پس از آن کاور آلومینیومی یا درپوش که در ابندا بیان شد بر روی پروفیل نگهدارنده نصب شده و نمای آن را یک دست و زیبا جلوه می دهد.

کپ های آلومینیومی می توانند به رنگ های مختلف و یا حتی اشکال خاص تولید شوند. علاوه بر درپوش های عادی، درپوش دوکی شکل نیز بسیار مرسوم بوده و متناسب با طراحی معماری پروژه می تواند بکار گرفته شود.

نمای شیشه ای کرتین وال چارسیک

 

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص نحوه و تکنیک های اجرای نما می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *