سقف شیشه ای نوفل لوشاتو

سقف شیشه ای نوفل لوشاتو در خیابان نوفل لوشاتوی تهران برای یک مجتمع اداری – تجاری توسط چاسیک طراحی و ساخته شده است. سقف های شیشه ای یکی از عناصر مورد توجه در ساختمان ها هستند که در سالیان اخیر مورد توجه بیشتری از سوی طراحان، معماران و کارفرمایان قرار گرفته اند. سقف های شیشه ای به شکل ها و با دیتیل های متنوعی قابلیت اجرا دارند. در نورگیر نوفل لوشاتو ایجاد روشنایی در هسته ساختمان، زیبایی و موارد فنی و آب بندی  مورد توجه کارفرما قرار داشت که با اجرای این نورگیر شیشه ای زیبا و اجرای مناسب و استاندارد آن، این اهداف تحقق یافت.

نورگیر سقف شیشه ای چارسیک

ابعاد و مشخصات سقف شیشه ای نوفل لوشاتو

در بالاترین قسمت ساختمان و بر روی پشت بام، دهانه ای به ابعاد ۴ در ۳٫۷ متر برای اجرای نورگیر سقفی تعبیه شده بود. این ابعاد، تقریبا ابعاد بزرگی در سقف های شیشه ای استیندگلس محسوب می شود که می بایست به بهترین و فنی ترین شکل ممکن مورد توجه قرار می گرفت. لزوم توجه به سازه و محاسبات آن از مهم ترین موارد مرحله طراحی و اجرای این سقف شیشه ای بود که خوشبختانه به بهترین شکل به سرانجام رسید.

این سقف متشکل از دو سازه جدا از هم است که یک سازه به عنوان نگهدارنده شیشه های تزئینی استین گلاس و یک سازه به عنوان نگهدارنده آب بند است.

سقف شیشه ای چارسیک

طرح و تکنیک اجرایی

طرح این سقف شیشه ای همانند پروژه سقف شیشه ای کیمود است که توسط چارسیک در سال های پیش به اجرا رسیده بود. تکنیک اجرایی این سقف همانند اکثر پروژه های اجرایی چارسیک، استیندگلس می باشد. شیشه های استیندگلس در کارگاه چارسیک تولید شده و به محل اجرا منتقل شده اند و سپس بر روی سازه نصب شده اند. در مرحله بعد سقف دوم به صورت کامل آب بندی و هوابندی شده است.

نورگیری سقفی شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *