گنبد شیشه ای فولاد رشت

گنبد شیشه ای فولاد رشت اولین گنبد شیشه ای اسلیمی با تکنیک استیند گلس در ایران است که توسط چارسیک در مجتمع فولاد گیلان ساخته شد.این سقف گنبدی و اسکایلایت دکوراتیو اسلیمی بر فراز سقف نمارخانه این مجتمع قرار گرفته است.

 

گنبد شیشه ای استین گلاس

ابعاد و مشخصات

این گنبد شیشه ای با قطر دهانه ۸ متر با استفاده از حدود ۱۰۰۰۰ قطعه شیشه ساخته شده است. این قطعات تماما با دست برش داده شده و بوسیله لیدکیم (نوار سربی) در کنار هم محکم شده اند.

گنبد شیشه ای تزئینی

سازه

سازه این گنبد شیشه ای منحصر به فرد، از آهن ساخته شده و شامل ۷۲ قسمت مجزاست که ۱۴ قسمت آن منقوش به صفات الهی است. لزوم در نظر گرفتن مسائل فنی در کنار استانداردهای طراحی شیشه استین گلاس از نکاتی بود که در طراحی سازه مورد توجه قرار گرفت.

 

گنبد شیشه ای مسجد رشت

 

شیشه ها

رنگ های استفاده شده در گنبد شیشه ای فولاد رشت بنا به طراحی انجام شده، بیشترین تنوع رنگی را در بین پروژه های اجرایی چارسیک دارند. به طور کلی تعداد ۱۴ تنالیته شیشه رنگی در این گنبد مورد استفاده قرار گرفته است که شامل رنگ های سبز، قرمز، زرد و آبی است. تعداد ۱۴ اسم الهی در بالاترین قسمت گنبد جای گرفته اند. این صفات الهی با استفاده از خط نسخ و به صورت اختصاصی برای تکنیک استیندگلس توسط چارسیک طراحی شده است. این ۱۴ اسم، با زمینه آبی رنگ در قسمت بالایی خم گنبد جایگذاری شده است. کلمه “الله” نیز با رنگ زمینه قرمز در بالاترین نقطه قرار گرفته است که صفات از آن منشعب می شوند.

 

بزرگ ترین گنبد شیشه ای استین گلاس

 

پروسه تولید و نصب

کار طراحی، ساخت و تولید گنبد شیشه ای فولاد رشت که با تکنیک استیند گلس اجرا شده است، به مدت سه ماه در کارگاه چارسیک به انجام رسیده است. پس از آماده سازی شیشه ها در کارگاه چارسیک و انتقال آن به صورت پیش ساخته به محل نصب، به مدت یک هفته کار نصب و جایگذاری آن طول کشید. همچنین این گنبد شیشه ای به صورت کامل و با توجه به شرایط آب و هوایی شهر رشت، آب بندی و هوابندی شده است.

 

ووید شیشه ای

 

اولین گنبد شیشه ای اسلیمی در ایران

این اولین بار است که در ایران یک گنبد شیشه ای به صورت ترکیب خط و نقش، طراحی و ساخته می شود. قابل توجه است که تمام قطعات شیشه بدون هیچ گونه رنگ شدگی و تماما به صورت معرق در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در طراحی این گنبد شیشه ای لزوم توجه به نقوش ایرانی و ترکیب آن با خط (نسخ) ، امری بسیار با ظرافت و پیچیده بود که چارسیک در کمترین زمان ممکن آن را به انجام رساند.

 

ساخت نورگیر ساختمان

 

گنبد شیشه ای استین گلاس

گنبد شیشه ای استین گلس عنصری مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف و در عین حال زیبا و چشم نواز است. استین گلس تکنیکی است که با استفاده از قطعات شیشه ای کوچک ساخته می شود و لوکس ترین و زیباترین شیشه موجود در جهان است. تمام مراحل ساخت شیشه های استین گلس با دست انجام می پذیرد و این هنر جزء صنایع دستی نفیس محسوب می شود.

 

گنبد شیشه ای مسجد اسلامی

 

کارگاه چارسیک به صورت تخصصی و با بهرگیری از دیتیل های منحصر به فرد اقدام به ساخت شیشه های دست سازی می کند که علاوه بر زیبایی، کاملا کاربردی و قابل اجرا باشند. گنبد شیشه ای استیند گلس به عنوان سقف شیشه ای نورگیر امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سقف های نورگیر می توانند در حالت های متنوعی طراحی و اجرا شوند. طرح گنبد شیشه ای مجتمع فولاد گیلان که با کاربری مسجد ساخته شده است، با نقوش اسلیمی و با به کارگیری صفات الهی انجام شده است.

 

ساخت نورگیر ساختمان

 

کاربرد نورگیر سقفی تزئینی استین

امروزه نورگیرهای سقفی و سقف های شیشه ای را می توان برای جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه فضای داخلی، به صورت تزئینی و دکوراتیو اجرا کرد. استفاده از شیشه های تزئینی در سقف های شیشه ای کمک قابل توجهی به تعادل گرمایی در فضای داخلی خواهد کرد و تابش و نوری تصفیه شده و متعادل را در فضای داخلی به ارمغان خواهد آورد.

 

ساخت نورگیر ساختمان

 

نحوه خرید نورگیر سقف گنبدی استین گلاس

ساخت نورگیر ساختمان توسط چارسیک با نقوش متنوعی امکان پذیر است. چارسیک با اجرای پروژه های متعدد و موفقی در سراسر کشور، در زمینه سقف های نورگیر شیشه ای، کارنامه ای درخشان در صنعت شیشه از خود به جای گذاشته است. . شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت طراحی و نصب نورگیرهای سقفی در فضاهای مسکونی، تجاری، ویلایی، ورزشی و … بس از انتخاب طرح از بین محصولات چارسیک با ما در ارتباط (تماس با ما) باشید و از نظرات کارشناسان چارسیک بهرمند شوید.

 

گنبد شیشه ای استین گلاس

 

مطالب مرتبط:

 

انتخاب طرح و نقوش گنبد شیشه ای

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالزی گنبد شیشه ای چارسیک

 

2 دیدگاه برای “گنبد شیشه ای فولاد رشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *