شیشه دکوراتیو ساختمانی

شیشه دکوراتیو ساختمانی هر شیشه‌ای که دارای بافت و رنگ خاص باشد را می‌توانید در دکوراسیون‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده کنید. به این شیشه‌ها شیشه‌های دکوراتیو می‌گویند. این شیشه‌ها در طرح‌ها و الگوهای متفاوتی تولید شدند و هر یک زیبایی منحصر به فردی دارند.

این مدل شیشه در میان مردم بسیار محبوب است و تعداد زیادی از افراد برای زیبایی خانه‌ها و ساختمان‌های خود از آنها استفاده می‌کنند. این شیشه‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله تیفانی، اسید کاری، رنگ آمیزی و همچنین شیشه طرح دار استیندگلس استفاده کرد.

شیشه دکوراتیو ساختمانی
شیشه دکوراتیو ساختمانی

کاربرد شیشه دکوراتیو

همانطور که می‌دانید این شیشه‌ها برای تزیین دکوراسیون ساختمان می‌باشد و بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته است. شیشه‌ها یکی از اجزا و اشیای پرکاربرد در هر منزل و ساختمان هستند که می‌توانند ظاهری زیبا به آنها ببخشند. شما می‌توانید از شیشه‌های رنگی برای فضای داخلی اتاق‌ها آشپزخانه سالن پنجره و غیره استفاده کنید همچنین می‌توانید آنها را در تابلوهای هنری نیز به کار ببرید در گذشته شیشه‌های دکوراتیو را در ستون‌ها به کار می‌بردند و برای زیبایی بیشتر منزل از آنها استفاده می‌کردند. شما می‌توانید از شیشه‌های دکوراتیو در حمام و سرویس بهداشتی خود نیز استفاده کنید.

ویژگی انواع شیشه‌های دکوراتیو

این شیشه تزیینی دارای ویژگی‌های بسیاری می‌باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

  • لمینت رنگی: این شیشه در برابر اشعه فرابنفش بسیار مقاوم است و عایقی برای حرارت به شمار می‌رود این شیشه‌ها را در دو نوع شفاف و غیر شفاف تولید می‌کند.
  • لاکوبل رنگی: این مدل از شیشه‌های دکوراتیو دارای رنگ و ضخامتی متنوع هستند و هیچگونه مواد شیمیایی برای تولید آن استفاده نمی‌شود. این مدل نور را از خود عبور نمی‌دهد و می‌توان از آن به عنوان کاغذ دیواری استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این شیشه ضد خش بودن و قابل شستشو بودن آن است.
  • شیشه ترانسپرنت رنگی که نور را از خود عبور می‌دهد و معمولاً از آن در نمای خارجی ساختمان، پاسیو و آینه کاری‌ها استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانند آن را در نورگیر سقفی نیز به کار ببرند.
  • سند بلاست: این مدل از نوعی ماسه مخصوص تولید شده و می‌تواند با توجه به سلیقه مشتری طراحی شود.
  • مات: این شیشه‌ها با استفاده از اسید تولید شده و هیچگونه نوری را از خود عبور نمی‌دهند.
  • طرح سنگ: همانگونه که از نامش پیداست از بافت سنگ در تولید این شیشه استفاده می‌شود.
  • طرح شکسته: این مدل در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و به سادگی نمی‌شکند و معمولاً آن را برای دکوراسیون کف و پله‌ها به کار می‌برند.
شیشه دکوراتیو ساختمانی
شیشه دکوراتیو ساختمانی

شیشه دکوراتیو طلایی

با توجه به نام این مدل شیشه می‌توانید بفهمید که برای ساخت آن از رنگ طلایی استفاده می‌کنند. این نوع شیشه معمولاً در دکوراسیون داخلی مانند تزیینات دیواری، وسایل تزیینی، لامپ‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل از شیشه دکوراتیو ظاهر بسیار خاص دارد و در میان مردم و معماران محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

شیشه دکوراتیو درب منزل

برای درب منزل می‌توانید از شیشه‌های دکوراتیو طلایی نیز استفاده کنید چرا که زیبایی خاصی به ظاهر ساختمان شما خواهد داد و منزل شما لوکس و شیک به نظر خواهد رسید. شما می‌توانید از این شیشه هم برای نمای خارجی و هم برای نمای داخلی استفاده کنید.

شیشه تزیینی استیندگلس

یکی از پرکاربردترین شیشه‌های دکوراتیو در طراحی داخلی و خارجی هر ساختمان شیشه‌های تزیینی استیندگلس هستند. این شیشه دارای تنوع رنگ بسیار بالایی می‌باشد و می‌توانید آن را در هر فضایی که می‌خواهید استفاده کنید. امروزه معماران و مخاطبین از این مدل شیشه برای دکوراسیون و طراحی‌ها استفاده می‌کنند. این شیشه‌ها برای مجتمع‌های مسکونی تجاری اداری فرهنگی نیز مناسب می‌باشد.

شیشه‌های تزیینی استیندگلس بسیار پرکاربرد هستند و بعد از شیشه‌های معمولی و ساده معمولاً افراد این مدل‌ها را انتخاب می‌کنند. به دلیل استقبال زیاد شما عزیزان در این شیشه‌ها از طراحی‌ها با رنگ‌های متفاوت نیز استفاده کرده‌اند که آنها را بسیار زیباتر و محبوب‌تر می‌سازد.

شیشه دکوراتیو ساختمانی
شیشه دکوراتیو ساختمانی

کاربرد شیشه‌های تزیینی استیندگلس

در مکان‌هایی مانند سازمان‌ها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و مکان‌های دولتی این مدل از شیشه‌ها بسیار کاربرد دارند و همچنین می‌توان آنها را در فضای آشپزخانه، حمام، اتاق خواب نیز استفاده کرد. احتمالاً شما در بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیز این شیشه‌ها را دیده‌اید. بنابراین با توجه به موارد گفته شده می‌توان فهمید که کاربرد این مدل از شیشه‌ها بسیار بالا می‌باشد.

برای تولید این شیشه‌ها از ابزار شیشه بری بسیاری استفاده می‌شود که دارای متریال و کیفیت‌های بالایی هستند. این شیشه‌های دکوراتیو نیاز به متخصصان حرفه‌ای و کارگاه‌های مخصوص برای این کار دارند. شما می‌توانید با خیالی آسوده سفارش شیشه‌های دکوراتیو خود را به چارسیک بسپارید و بهترین مدل‌ها را با طراحی‌های مدرن تحویل بگیرید.

دیگر کاربردهای شیشه دکوراتیو استیندگلس

از این شیشه‌ها می‌توانید به عنوان پرده پروژکتور نیز استفاده کنید چون این شیشه‌ها مات هستند و نیازی به تهیه پرده مجزا نخواهید داشت. این نوع برای سازه‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شود و زیبایی آنها را چندین برابر خواهد کرد.

شیشه دکوراتیو دوجداره

امروزه پنجره‌ها دوجداره تولید می‌شوند و دارای طرفداران بسیاری هستند. پنجره‌های دوجداره صدا را از خود عبور نمی‌دهند و هوای داخل محیط را حفظ می‌کنند. همچنین این مدل از  پنجره‌ها باعث می‌شود که در انرژی نیز صرفه‌جویی شود. شما می‌توانید از شیشه‌های دکوراتیو دوجداره برای تولید این پنجره‌ها استفاده کرده و آنها را زیباتر سازید.

مزایای شیشه تزیینی استیندگلس

  • مقاومت بالایی در برابر آب دارند.
  • نصب سریع و آسانی دارند.
  • تا ۳ متر طول را پشتیبانی می‌کنند.
  • دارای شفافیت بالایی هستند و نمای بسیار زیبایی را فراهم می‌کنند.
  • می‌توانید آنها را در مدل قابل نشکن سفارش دهید.
  • در برابر سرما و گرما مقاوم هستند و هیچگونه مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد.
  • ‌توانید برای دکوراسیون و ستون‌ها آنها را در مدل خم شده سفارش دهید.

نورگیر استیندگلس

این نورگیرها برای منازلی که پنجره ندارند مناسب هستند. اگر شما امکان نصب نورگیر سقفی را دارید می‌توانید از نور طبیعی برای فضای داخلی خانه‌های خود بهره‌مند شوید. نورگیرها تاثیر بالایی در دکوراسیون خانه‌های شما می‌گذارند و بسیار محبوب هستند. نورگیر سقفی استیندگلس به شکل گنبدی بوده یکی از زیباترین نمونه‌های نورگیرهای سقفی به شمار می‌رود.

نتیجه‌گیری

برای داشتن یک ساختمان و منزلی زیبا حتماً دکوراسیونی مدرن داشته باشید و در دکوراسیون‌های خود از شیشه‌های تزیینی استفاده کنید. چرا که شیشه‌های تزیینی زیبایی را چندین برابر کرده و تنوع بسیار بالایی برای شما خواهند داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *