از لندن تا قلب ایران؛ شاهکار شیشه‌ های رنگی

از لندن تا قلب ایران؛ شاهکار شیشه‌ های رنگی جذابی وجود دارد. آخرین باری که یک اثر هنری واقعاً شمارا تحت تأثیر قرار داد چه زمانی بود؟ در این دوره‌ مدرن که حواس ما بیش‌ ازحد پرت رسانه‌های دیجیتالی شده است، به نظر می‌رسد که هنرهای ظریف به ‌سختی می‌تواند خود را نشان دهد. با این‌حال، هنوز هم برخی از شاهکارهای عالی در قالب پنجره‌هایی با شیشه‌ های رنگی برای لذت بردن وجود دارد.

این شیشه‌های رنگی از قرون ‌وسطی، در کلیساها وجود داشته اند. شیشه های رنگی به کار رفته در کلیسا ها و اماکن مذهبی مسیحی با نام استیندگلس شناخته می شوند (برای اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب ” شیشه استین گلاس چیست ” را مطالعه کنید). در شیشه های استیند گلاسی که در اماکن مذهبی وجود دارد، داستان‌هایی از پادشاهان، قهرمانان و شخصیت‌های کتب مقدس در ادیان مختلف به تصویر کشیده شده است.

در معماری ایرانی – اسلامی نیز پنجره هایی وجود دارد که با استفاده از شیشه های رنگی ساخته شده است. این پنجره ها که ترکیبی از چوب و شیشه رنگی هستند با نام اُرُسی شناخته می شوند.

شاهکار شیشه رنگی چارسیک
پنجره استیندگلس کلیسای کالج کینگز چاپل
شاهکار شیشه رنگی چارسیک
پنجره ارسی مسجد نصیرالملک شیراز

 

پنجره‌هایی با شیشه ‌رنگی

دو مورد از برجسته‌ترین سازه‌های حاوی شاهکارهای شیشه‌های رنگی در سراسر جهان، در قلب لندن در کالج کینگز چاپل و در بخش دیگری از جهان، در مسجد نصیر الملک که در قرن نوزدهم در شیراز ساخته شده، قرار دارد. این شیشه‌های تزئینی، غالباً نماینده مردم، مذاهب و مکان‌های عبادت بودند. با این‌ حال، هر دو بنا مشترکاتی دارند؛ از جمله پنجره‌های شیشه ‌ای رنگی باشکوه که توریست‌ها برای دیدن آن‌ها مسافت زیادی را طی می‌کنند. البته بسیاری از کشورهای دیگر نیز هستند که کلیساهایی با این ویژگی دارند؛ اما مسجد نصیر الملک و بنای کینگز کالج چاپل از زیباترین و نفیس ترین و چشم نوازترین شیشه های رنگی در جهان هستند. این دو بنا را می توان شاهکار شیشه‌ های رنگی در جهان دانست.

شاهکار شیشه رنگی چارسیک

شاهکار شیشه رنگی چارسیک

شاهکار شیشه رنگی چارسیک شاهکار شیشه رنگی چارسیک

تولید شیشه های رنگی و معرق در چارسیک

وقتی به پنجره‌هایی با شیشه ‌رنگی فکر می‌کنید، احتمالاً کلیساها، مساجد و خانه‌های قدیمی در سراسر جهان به ذهن شما می آید. اما ما در همین جا، در ایران، در چارسیک می توانیم شیشه های زیبای رنگی را برای شما به ارمغان بیاوریم. چارسیک یک تیم متخصص درترمیم، تعمیر و طراحی پنجره‌های شیشه‌ای رنگی در انواع کاربردهای مسکونی، تجاری و مذهبی است. اگر به فکر تهیه شیشه های طرح دار و رنگ دار هستید، با ما تماس بگیرید تا به همه سؤالات رنگی شما پاسخ دهیم.

نورگیر سقفی شیشه ای چارسیک
گنبد شیشه ای مگنولیا
گنبد شیشه ای سعدآباد
گنبد شیشه ای سعدآباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *