نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن

طراحان داخلی از آینه های مختلف، سبک ها و اندازه های متنوع استفاده می کنند تا موجب جذابیت بصری شوند، بازی هایی با نور ایجاد کنند یا فضای با نشاطی به وجود آورند. شما می توانید با استفاده از آینه در هر اتاق در خانه خود، راه یک طراح حرفه ای را دنبال کنید. آینه های مناسب را برای منعکس کردن رویاهای تزئینی خود به کار ببندید. در این مطلب نکات کلیدی در استفاده از آینه را شرح می دهیم.

 

ایجاد بزرگنمایی با آینه دیواری

یک فضای بزرگ با یک آینه دیواری ایجاد کنید. با به کار بردن آینه در فضاهای کوچک خود، ظاهر یک فضای بزرگ را به آن بدهید. آینه ها اجازه می دهند نور در سرتاسر اتاق به جریان بیفتد و حس و حال فضا را تغییر دهد. سطح بازتاب دهنده ی آینه، از نظر بصری به فضا عمق می بخشد. شما می توانید یک آینه بزرگ را بر روی دیوارهای کناری یک راهروی باریک نصب کنید تا اثرات بصری آن را ملاحظه کنید. یا یک آینه بزرگ روی دیوار پشت میز اتاق ناهار خوری قرار دهید تا نشاط و سر زندگی را در یک مهمانی شام پر جنب و جوش زیر یک لوستر درخشان تشدید کند.

 

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی
با استفاده مناسب از آینه فضا بزرگتر نشان داده شده است

 

 ایجاد نقطه کانونی

از آینه استفاده کنید تا توجه بصری را به عنوان نقطه کانونی به جایی خاص معطوف نمایید. به عنوان مثال، یک آینه ی مخروطی عجیب و غریب بر روی یک دیوار خالی بسازید تا تصاویری خیره کننده و متفاوت در برش های منحصر به فرد ایجاد کند.
یک آینه در یک قاب زیبا و متفاوت، یا آینه ای دکوراتیو که طراحی خاصی داشته باشد و بیننده را وادار کند که به آن نگاه کند و یا آینه ای تراشدار که روی دیوار با دقت و ظرافت و انتخاب درستی از طرح و رنگ نصب شده باشد، می تواند در ایجاد نقطه کانونی کمک کننده باشد. وجود یک شومینه زرق و برق دار یا میز نهارخوری دکوراتیو در کنار آینه می تواند تاثیر آن را دو چندان کند. شما می توانید با قرار دادن شمع و یا یک گلدان تزئینی در روبروی آینه، انعکاسی احساسی در فضا بوجود بیاورید و حس زیبایی آینه را ارتقا بخشید.

 

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی
آینه ای دکوراتیو بر روی دیوار که چشم ببینده را به سمت خودش سوق می دهد.

 

تصویری زیبا از خارج از منزل را به داخل بیاورید

با نصب گروهی دسته ای از آینه ها روی یک دیوار در مقابل یک پنجره، تصویر، شکوه و جلال را از خارج از خانه به خانه خود منتقل کنید. آینه می تواند تصویری از منظره دریایی، باغ، استخر، درخت و گیاهان، مناظر طبیعی و یا هر منظره ای را که شما از پنجره خانه تان می بینید به فضای داخلی شما منعکس کند.دیواری که بر روی آن آینه نصب کرده اید، همچنین می تواند نور آفتاب را در یک اتاق و یا هر فضای داخلی شما تشدید کند تا فضایی شاداب و اثر بخش را به وجود آورد.

 

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی
انعکاس منظره بیرون به فضای داخلی

 

جان بخشی به فضا

آینه می تواند یک اتاق معمولی و خنثی و بی حس را به یک فضای پر انرژی تبدیل کند که پر از فعالیت، پویایی و جنب و جوش است. به عنوان مثال، یک گوشه تاریک و خسته کننده را با یک آینه دیواری کامل بیدار کنید! و به آن جان ببخشید. استفاده از نورهای مصنوعی در مقابل آینه را فراموش نکنید.

 

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی
جان بخشی به محیط با استفاده از آینه

 

آینه چارسیک

در این مطلب سعی داشتیم نکات کلیدی در استفاده از آینه را شرح دهیم. چارسیک همراه شما خواهد بود تا بتوانید بهترین انتخاب آینه را در میان آینه های دکوراتیو، آینه های تراشدار، آینه های ونیزی و یا آینه های طرح دار انجام دهید. طراحی حرفه ای و تخصصی و مشاوره در این زمینه را به ما بسپارید تا بتوانید بهترین نتیجه را در فضای داخلی خود به وجود آورید. تماس با چارسیک.

 

 

مطالب مرتبط:

انتخاب طرح و رنگ آینه از بین محصولات چارسیک

آینه تراشدار
آینه تراشدار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *