نقش آینه دیواری در فضای مینیمال

آینه ها دارای ویژگی ها و خصاصی فراوانی اند که در معماری مدرن و حتی کلاسیک بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و به یکی از ارکان اصلی طراحی تبدیل شده اند. در این مطلب سعی داریم تا با اختصار به بررسی یکی از ویژگی های آینه های دیواری و آینه های دکوراتیو بپردازیم.

آینه ها می توانند اشیاء را شناور کنند. همانگونه که در تصویر می بینید به نظر می رسد که حوضچه سفید سرامیکی و توالت شناور است. چگونه این اتفاق می افتد؟ پاسخ این است که آینه در ایجاد بازی بصری بسیار موثر است. طراحان از این ویژگی آینه برای ایجاد فضاهای مینیمالیستی استفاده می کنند. در استفاده از آینه در فضاهای مینیمال، با حذف عناصر اضافی و ترکیب های غیر ضروری، طراح این اجازه را پیدا می کند که با چند قطعه انتخاب شده و طراحی شده از آینه، تمرکز و ایجاد درام کند. البته این وسایل واقعا شناور نیستند. آنها به دقت در برابر دیوار آینه ای که در دیوار روبروی آنها نصب شده است، قرار دارند. جایی که محل اتصال آنها به دیوار مشخص نیست و آینه منعکس کننده محتویات اتاق است. به نظر می رسد که اتاق ادامه مطلب را نشان می دهد، بنابراین ظاهر اشیاء شناور به وجود می آید.

آینه دیواری

این ویژگی آینه نیز که به فضا یا اتاق امتداد می دهد بسیار مورد توجه طراحان و صاحبان فضا است. با نصب سرتاسری آینه های بزرگ بر روی یکی از دیوارهای فضا و پوشاندن تمام آن ها با آینه، فضا از طرف آن دیوار، به نظر می رسد که دارای امتداد است و هنوز ادامه دارد. این ویژگی آینه نیز بسیار شگفت آور است که فضا را از حالت ثابت و سکون بیرون می آورد و از نظر بصری این ذهنیت را در بیننده ایجاد می کند که فضا دلگیر نیست.

شما می توانید در ارتباط با چارسیک از مشاوره فنی و تخصصی در مورد استفاده از آینه در فضای خود بهرمند شوید.

آینه دیواری

 

مطالب مرتبط:

دلیل علاقه طراحان به آینه

چگونگی انتخاب و نصب آینه

نحوه صحیح استفاده از آینه برای روشن تر شدن اتاق

نگاهی به ویژگی های روانشناختی آینه

۱۰ پیشنهاد برای طراحی آینه در فضای داخلی

۷ راه کلیدی برای استفاده از آینه ها در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *