نحوه نصب آینه تراشدار دیواری

نحوه نصب آینه تراشدار دیواری، در این مطلب به طور کامل شرح داده شده است. شیوه نصب آینه های پازلی بر روی دیوار، یکی از جذاب ترین موارد برای نصابان شیشه و آینه است که در ادامه مطلب به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

قبل از پرداختن به مقوله نصب، ابتدا آینه ها را با توجه به طرح ، آماده کرده و جای هر قطعه بر روی دیوار و نحوه چینش آن را مشخص کنید. اگر لازم است ابعاد دیوار را یک بار دیگر اندازه گیری کنید و آن را با طرح مقایسه کنید تا اطمینان لازم را حاصل کنید و اگر نیاز است تغییراتی به وجود آورید ، قبل از شروع نصب آینه آن را انجام دهید.

چسب آینه

 

 

وسایل مورد نیاز برای نصب آینه پازلی بر روی دیوار

تراز لیزری
چسب مخصوص آینه
گان (تفنگی) چسب
چسب حرارتی
کاتر
کاغذ یا روزنامه باطله

 

مراحل نصب آینه تراشدار دیواری

 

  • زیرکار خود را تراز کنید

در شیوه نصب آینه پازلی بر روی دیوار باید به این نکته دقت کرد که بعضی از دیوارها ممکن است ناتراز باشند و اصطلاحا کجی داشته باشند. به همین دلیل نیاز است که زیرکار خود را تراز کنیم تا نصب قطعات آینه با ناترازی دیوار پیش نرود.
برای این کار می توان از تراز لیزری استفاده کرد. ابتدا پایین ترین نقطه دیوار که قطعات آینه روی آن قرار می گیرد را با خط تراز لیزری تعیین کنید.

 

نصب آینه

  • آماده سازی چسب

اولین نکته نحوه نصب آینه پازلی بر روی دیوار این است که حتما (و حتما) از چسب مخصوص آینه استفاده کنید. چسب های سیلیکون معمولی به دلیل دارا بودن مواد متفاوت در تولید، بعد از مدتی باعث خوردگی جیوه آینه می شوند و رنگ آینه را تغییر می دهند. به همین دلیل می بایست حتما از چسب هایی که مخصوص آینه هستند و برای نصب آینه تولید شده اند، استفاده کنید.

ظاهر چسب آینه و شکل ظاهری و بسته بندی آن کاملا شبیه چسب سیلیکون معمولی است، با این تفاوت که در ساخت آن از مواد اسیدی کمتری استفاده شده که موجب خورندگی جیوه نشود. بهترین راه اطمینان از اینکه چسب مورد استفاده، چسب آینه است یا نه، توجه به نوشته روی آن است. معمولا چسب های مخصوص آینه، نوشته ای روی خود دارند که نشان می دهد برای نصب آینه مناسب هستند.

البته اعتماد به برند چسب نیز بسیار حائز اهمیت است. ممکن است برخی از برندهای متفرقه، چسب آینه تولیدی شان، تفاوت زیادی با چسب سیلیکون معمولی نداشته باشد. بنابراین دقت کنید که از چه مارک و برندی استفاده می کنید.

چسب آینه را آماده کنید (سر آن را با کاتر برش بدهید، سری مخروطی را روی آن ببندید و آن را درون تفنگی قرار بدهید). میزان استفاده از چسب برای هر قطعه از آینه به ابعاد آینه وابسته است. اما فکر نکنید که می بایست تمام سطح پشت آینه را با چسب پوشش دهید. در هر قطعه از آینه، چسب را به صورت نقطه ای پشت آینه (روی جیوه) بزنید.

 

  • ردیف اول را نصب کنید

در شیوه نصب آینه پازلی بر روی دیوار و برای نصب آینه های پازلی باید کار را از پایین به بالا انجام دهید و قطعات را یکی یکی روی هم چیدمان کنید. مبنای کار شما نیز همان خط تراز لیزری است که قطعات اولیه آینه را می توانید به صورتی تراز در کنار هم چیدمان کنید و تا پایان طبق آن پیش بروید.

چسب هایی که برای شیشه و آینه (چسب سیلیکون معمولی و چسب آینه) استفاده می شود، معمولا به 24 ساعت زمان نیاز دارند تا خشک شوند و در نتیجه نقش چسبندگی خود را ایفا کنند.

پس در طول مدت این 24 ساعت که چسب آینه هنوز خشک نشده و ممکن است باعث حرکت آینه ها شود، چه چیزی می تواند آینه ها را محکم و به صورت موقت در کنار هم نگه دارد؟ جواب چسب حرارتی است. چسب حرارتی می تواند تا زمان خشک شدن چسب اصلی، قطعات را به صورت موقت در کنار هم نگه دارد. بنابراین هرجا احساس کردید که نیاز است آینه ها محکم تر در کنار هم قرار بگیرند، می توانید از چسب حرارتی استفاده کنید.

دقت کنید که به هیچ عنوان از چسب قطره ای و نوع دیگری از چسب ها برای نگه داشتن موقت قطعات آینه در کنار هم استفاده نکنید. این چسب ها پس از مدتی باعث خوردگی جیوه و کدر شدن رنگ آینه می شوند.

هرجا که احساس کردید قطعات آینه باید محکم در کنار هم قرار بگیرند، از چسب حرارتی استفاده کنید. البته به این نکته دقت کنید که قبل از استفاده از چسب حرارتی از سرجای خود قرار گرفتن قطعه آینه اطمینان حاصل کنید. چون کندن آینه بعد از اینکه به آن چسب حرارتی می زنید، کار سختی است.

 

  • نصب را ادامه دهید

 

می توانید ابتدا هر قطعه آینه را که اماده نصب است، به صورت تستی و بدون اینکه به آن چسب بزنید در جای خود قرار دهید تا از فیت بودن و مناسب بودن ابعاد و اندازه آن مطمئن شوید و پس از اینکه اطمینان حاصل کردید، به آن چسب بزنید و آن را سر جای خود قرار دهید.

گاهی ممکن است برخی از قطعات آینه در برش و یا تراش، دارای خطای بسیار کمی باشند و شما در چیدمان متوجه این مورد شوید. در چنین شرایطی، می توانید با قرار دادن یک یا چند لایه کاغذ در بین قطعات آینه، آن را با قطعات کناری فیکس کنید. این کاغذها را می توانید بعد از خشک شدن کامل چسب ها (24 ساعت) بردارید.
البته اگر در برش قطعات آینه از دستگاه های به روز و استانداری استفاده شود، این خطا به صفر نزدیک می شود. به طور کلی هرچه دستگاه برش و تراش، دستگاه با کیفیت تری باشند، خطای قطعات تولیدی به سفر نزدیک تر می شود.

 

نصب آینه بر روی دیوار

چگونه آینه نصب کنیم

شیوه نصب آینه

چسب آینه

 

مطالب مرتبط:

بهترین کیفیت آینه را از چارسیک بخواهید

 

اجرای آینه تراشدار دیواری طرح مربع در زعفرانیه

 

آینه تراشدار دیواری لوزی و ترکیبی

 

نحوه نصب آینه تراشدار بر روی دیوار

آینه

چگونه یک اتاق را روشن تر و بزرگتر کنیم؟

طراحی و نصب انواع آینه ها در چارسیک

نحوه استفاده از آینه در یک آشپزخانه

حس آینه در فضای داخلی

آینه مدرن

مزیت استفاده از آینه تراشدار

آینه دکوراتیو حجمی چارسیک

انواع آینه در چارسیک

آینه بالای شومینه

آینه با کیفیت و نصب استاندارد آینه

طراحی و ساخت آینه های منحصر به فرد

آینه به جای پنجره

۴ نکته در مکان یابی نصب آینه

روشنایی اتاق های تاریک بدون استفاده از نور طبیعی

قابلیت های آینه در فضای داخلی

آینه در آشپزخانه

نقش آینه دیواری در فضای مینیمال

دلیل علاقه طراحان به آینه

چگونگی انتخاب و نصب آینه

نحوه صحیح استفاده از آینه برای روشن تر شدن اتاق

نگاهی به ویژگی های روانشناختی آینه

۱۰ پیشنهاد برای طراحی آینه در فضای داخلی

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن بر محیط

آینه یا پنجره، مسئله این است!

از آینه در خانه استفاده کنید تا خانه را بهتر بفروشید

۱۰ کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۷ راه کلیدی برای استفاده از آینه ها در خانه

نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه تراشدار

نقش آینه ها در ارتقای کیفیت فضایی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *