نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای کرتین وال یا نمای شیشه ای لامل یکی از متداول ترین نماهای شیشه ای است که در صنعت ساختمان به کار می رود. در این سیستم ابتدا پروفیل های عمودی آلومینیومی که به “مولیون” معروف هستند توسط براکت های مخصوص و رولبولت یا جوش به استراکچر ساختمان متصل شده و سپس پروفیل های عمودی که با نام “ترنزوم” شناخته شده می شوند، توسط لقمه های مخصوص بر روی پروفیل های عمودی نصب می گردند.

مراحل اجرایی نمای شیشه ای لامل

کلیه این مراحل پس از نقشه برداری دقیق توسط چارسیک و طبق نقشه های واحد طراحی چارسیک که به تایید کارفرما رسیده است در کارگاه انجام شده و احتیاج به ساخت در کارخانه نمی باشد. پس از انجام مراحل فوق نوبت به نصب لاستیک های آب بندی، شیشه ها و بازشو ها می رسد. انواع شیشه قابل استفاده در این سیستم عبارتند از: شیشه ساده، شیشه دوجداره، شیشه سه جداره، شیشه لمینیت، شیشه سکوریت، شیشه اسپندرال، شیشه سندبلاست و انواع شیشه های اسمارت.

موارد کاربرد کرتین وال

سیستم های استیک یا لامل با توجه به قیمت مناسب، برای پروژه های با زیربنای متوسط و کمی بیشتر از آن گزینه مناسبی است. البته با توجه به اینکه امکان ایجاد بازشو با حالت های متنوع در این سیستم وجود ندارد برای پروژه های مسکونی توصیه نمی شود.

 

انواع نمای کرتین وال

نمای شیشه ای کرتین وال به ۳ صورت: نمای کرتین وال فیس کپ، نمای کرتین وال فریم لس و نمای کرتین وال یونیتایز اجرا می گردد که هر کدام دارای جزئیات سازه ای متفاوت می باشند. علاوه بر تفاوت ساختار در نماهای شیشه ای متنوع لامل، این نماها ویژگی های منحصر به فرد مختص خود را دارا هستند که با توجه به آن ها می توانند به فراخور هر پروژه مورد استفاده قرار گیرند.

کرتین وال فیس کپ

سیستم کرتین وال فیس کپ یا درپوش دار، دارای درپوش های آلومینیومی در سطح نما (مابین شیشه ها) می باشد.

اطلاعات بیشتر

کرتین وال فریم لس

تفاوت سیستم کرتین وال فریم لس و فیس کپ عدم وجود فریم های آلومینیومی(درپوش ها) در جداره بیرونی ساختمان است.

اطلاعات بیشتر

کرتین وال یونیتایز

سیستم یونیتایز حرفه ای ترین سیستم در نمای شیشه ای است. این سیستم ضد زلزله می تواند در مراحل مختلف ساخت بنا اجرا شود.

اطلاعات بیستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *