مراقبت و تمیزکاری استیندگلس؛ بایدها و نبایدها

بیشتر کسانی که از شیشه استیند گلس (استین گلاس چیست؟) استفاده می کنند، نمی دانند که استین گلاس به‌اندازه هر شیشه دیگری دارای استحکام است؛ اما در صورت بروز اتفاق برای این شیشه‌های تزئینی، ساخت، تعمیر و جایگزینی آن‌ها کاری زمان بر و سخت‌ است، چون شیشه های استین گلس در اصل یک اثر هنری محسوب می شوند. نکته ای که در افزایش یا کاهش عمر استیند گلس بسیار قابل توجه است، در وهله اول، نگهداری و مراقبت مناسب  از آن است. در زیر چند نکته برای شما آورده شده است تا به شما در مراقبت از استیند گلاس  کمک کند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که استین گلاس، هنگامی‌که به‌درستی ساخته و مراقبت شود، ۸۰ تا ۱۰۰ سال – در صورت نگهداری صحیح – دوام می‌آورد. مراقبت و تمیزکاری استیندگلس؛ بایدها و نبایدهایی دارد که لازم است در ادامه مطلب با آن ها آشنا شوید.

تمیز کردن استین گلاس

تمیز کردن انواع شیشه دکوراتیو استیند گلس

شیشه های تزئینی استین گلاس در هر ساختمان از ویژگی‌های زیبایی خاصی برخوردار است، اما برای مراقبت از آن‌ها به کارهایی ویژه و مراقبت دقیق احتیاج است.

نکته مهم و کلیدی برای طول عمر بالا و درخشش مداوم استیندگلس پاک کردن گرد و غباری است که از هرکجای فضا بر روی شیشه‌ها می‌نشیند. برای جلوگیری از این امر، مرتباً روی شیشه‌ها را می توان با آب و صابون و با استفاده از یک پارچه‌ای نخی با دقت پاک نمایید. به یاد داشته باشید از فشار بیش ‌از حد روی شیشه‌ها خودداری کنید. برای این کار لازم است به یاد داشته باشید که استیند گلس ظریف است و برای اطمینان از ماندگاری آن برای سال‌های طولانی، لازم است توجه ویژه‌ای در تمیزکاری به خرج دهید.

مراقبت استین گلاس

نکات مهم برای تمیز کردن استیند گلس

برای تمیز کردن دقیق استیندگلاس، بدون ایجاد صدمه، به نکات زیر توجه کنید:

نکته ۱: تمیز کردن را به حداقل برسانید و سعی کنید در هنگام استفاده از آب و صابون، از برس نرم هم استفاده کنید. در صورت لزوم، می توانید از یک پارچه نرم و مرطوب هم استفاده نمایید.

نکته ۲: مهم است که از هیچ‌گونه پاک‌کننده‌های شیمیایی قوی در مراحل تمیزکاری استیند گلس استفاده نکنید. در عوض از محلول با pH خنثی استفاده کنید که با آب مخلوط شود. این امر به این دلیل است که محلول‌های اسیدی می‌توانند اتصالات فلزی را که از پانل‌های شیشه‌ای پشتیبانی می‌کنند، خراب کرده و به‌مرورزمان آن‌ها را تضعیف کنند.

نکته ۳: همچنین ضروری است که از اسفنج‌های ساینده یا پارچه‌هایی استفاده نکنید که شیشه را خراش دهند.

نکته ۴: هر مایع شوینده‌ای استفاده می‌کنید باید روی پارچه اسپری شود و مستقیماً روی شیشه نباشد. (توجه کنید که منظور از استفاده از آب و صابون در بالا، ریختن محلول آن بر روی شیشه نیست، بلکه می توانید برس یا پارچه ای را که برای تمیزکاری انتخاب کرده اید، به آن آغشته کنید و یا با محلول مرطوب نمایید و بر روی سطح شیشه بکشید.)

نکته ۵: مثل هر شیشه دیگر، روزنامه، گزینه‌ای عالی برای پاک کردن و خشک‌کردن شیشه است.

نکته ۶: دستمال‌های پنبه‌ای نیز برای تمیز کردن لبه‌های کار، فلز، اتصالات و یا شیشه‌های کوچک‌تر نیز واقعاً مفید هستند.

ما در تیم چارسیک، از نزدیک در طراحی و تعمیر و مرمت شیشه های استین گلس حضور خواهیم داشت. ما همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کاملاً به طرح اصلی وفادار بمانیم و در ماندگاری کیفیت آن‌ها دقت لازم را داشته باشیم.

مراقبت استین گلاس

عدم آسیب‌پذیری شیشه‌های استیند گلس با تمیزکاری منظم و حرفه‌ای

تمیز کردن شیشه‌های تزئینی توسط یک متخصص حرفه‌ای به‌ صورت سالانه برای استیند گلس توصیه می شود. به‌خصوص اگر شما یکی از افرادی هستید که تمیز کردن‌های ماهانه را فراموش می‌کنید. برای داشتن یک شیشه‌ تمیز و شفاف، استفاده از حلال‌های تمیزکننده مخصوص آن‌ ها اهمیت زیادی دارد. شما از وضوح و روشنایی متفاوت شیشه‌ها پس از تمیز کردن، لذت خواهید برد و پس از تمیزکاری درخشش اصلی شیشه‌ها را خواهید دید. در صورتی که در مراقبت و وتمیزکاری استیندگلس، بایدها و نبایدهای آن را رعایت کنید، می توانید شیشه ای با طول عمر طولانی (بیشتر از ۱۰۰ سال) داشته باشید.

تمیزکاری استیندگلس

مراقب آسیب‌های کوچک استیند گلس باشید

هنگامی‌که آب‌وهوا دچار ناهنجاری‌هایی می‌شود، می‌تواند به بسیاری از مناطق یک‌خانه ازجمله شیشه ها خسارت وارد کند. اگرچه شیشه‌ ساخته شده با تکنیک استیندگلس مقاوم و بادوام است اما به ‌مرور زمان بارش باران و برف و به‌خصوص تگرگ روی شیشه باعث شکستگی و خراش و یا لک‌های ماندگار می‌شود. آسیب‌های کم و کوچک به ‌راحتی قابل برطرف شدن هستند و هزینه زیادی ندارند؛ بنابراین به شیشه‌های تزئینی و رنگی خود دقت کنید و مرتباً آسیب دیدن آن‌ها را موردبررسی قرار دهید. اگر استیند گلس ها آسیب دیدند، بلافاصله با یک شرکت تعمیر و نگهداری حرفه‌ای شیشه‌های تزئینی مثل تیم چارسیک تماس بگیرید.

تعمیر و مرمت

برای تعمیر و مرمت شیشه های استیندگلس یا تیفانی که در حال استفاده از آنها هستید می توانید مطلب تعمیر و مرمت استین گلاس را مطالعه فرمایید و از چند و چون مرمت و تعمیر آن با خبر شوید. همچنین در صورت داشتن هر نوع پرسشی می توانید از طریق راه های مختلف با چارسیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *