آینه؛ معجزه ای در دکوراسیون داخلی

آینه را می توان معجزه ای در دکوراسیون داخلی نامید. شیشه و آینه دو ماده ای هستند که می توانند به دکوراسیون داخلی خانه ها درخشش و جذابیت بی حد و وصفی ببخشند. وجود هر کدام از آن ها می تواند چشم ها و توجهات را به خود جلب کند، خلاصه آن که این دو ماده چه با هم چه به صورت جدا قدرت آن را دارند که در دکوراسیون داخلی خانه تان غوغا به پا کنند!

آینه‌ها در دنیای جدید دکوراسیون و طراحی داخلی از کارکرد اولیه خود که تنها به عنوان تزئینات به کار برده می شدند فراتر رفته‌اند و به عنوان یک راه حل کلیدی و ساده برای افزایش میزان روشنایی و بزرگتر نشان دادن منزل استفاده می شوند. کاربرد آینه در خانه‌های امروزی به شیوه‌های مدرن و خلاقانه صورت می گیرد. ما در ادامه مطلب نمونه‌هایی از آن را بررسی می کنیم تا با آینه‌ کاری در خانه‌های امروزی بیشتر آشنا شوید.

آینه؛ معجزه ای در دکوراسیون داخلی

باید یادآور شد که کار با آینه‌ها و به کارگیری درست از آنها آنچنان که فکر می کنید ساده نیست. برای همین از یک مشاور طراحی داخلی کمک بگیرید. آن‌ها به شما کمک خواهند کرد قسمت‌هایی از خانه که استفاده از آینه در ابعادی وسیع کمک به بالا بردن کیفیت فضا خواهد کرد را شناسایی کنید.

نقش آینه در دکوراسیون داخلی

امروزه بحث دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه ای در صنعت معماری پیدا کرده است. و معماران و طراحان پیوسته در صدد ایجاد طرح های نوین برای پیاده سازی در ساختمان های جدید هستند. یکی از ایده های خلاقانه برای اجرا در طراحی داخلی منازل استفاده از آینه است. آینه از گذشته تا امروز در خانه های سنتی و مدرن مورد استفاده قرار گرفته است. و در انواع طرح های متفاوت قابل اجرا و نصب می باشد. آینه معجزه ای در دکوراسیون داخلی می کند و مسیح وار به نجات فضا می آید تا آن را از یکنواختی در بیاورد و به سوی پویایی سوق دهد.

آینه تراشدار

شکل ظاهری انواع آینه های دکوراتیو با آینه های معمولی تفاوت بسیاری دارد و آینه های دکوراتیو علاوه بر کارآیی گسترده ای که در طراحی دکوراسیون داخلی منازل امروزی دارد موجب ایجاد فضایی زیبا و خارق العاده می گردد.

آینه؛ معجزه ای در دکوراسیون داخلی

مکان هایی که قابلیت نصب آینه دارند

در فضای داخلی خانه یا فضای اداری – تجاری، دیوارها و مکان هایی هستند که شاید بتوان بهترین بهره از آنان را با نصب یه آینه بر روی آنها برد. در ادامه مطلب برخی از دیوارها و فضاهایی که مناسب نصب آینه هیتند را بر میشمریم و با هم مرور میکنیم.

آینه کاری روی دیوار و ستون

بدون وجود آینه، چیدمان منزل ناقص است و برای تکمیل شدن به یک یا حتی چند آینه نیاز دارید. آینه کاری یک دیوار یا ستون در خانه هم می تواند جالب باشد. با بازتاب نور لوستر و چراغ آویز نوری در خانه، می توان زیبایی دو چندانی در خانه داشت. همچنین با دیدن تصویر خود بر دیوار خانه هم می توانید لذت ببرید! سعی کنید مقابل دیواری که آینه کاری شده است خالی باشد و تا انعکاس به بهترین شکل ر داخل خانه اتفاق بیفتد. برای ایجاد هارمونی از چند آینه دکوراتیو روی سایر دیوارها هم می توان کمک گرفت.

آینه دیواری

می توانید بخشی از دیوار را با آینه کار کنید و بخشی را با تایل‌های مربعی یا لوزی کاشی. این کار تا حد زیادی فضای شما را بزرگتر نشان خواهد داد و شیک و مدرن نیز هست. همچنین در یک دکوراسیون فانتزی یا برای ویلایی ساحلی که کمی می توانید مفرح‌ تر طراحی کنید؛ یک آینه بزرگ با یک قاب فانتزی رنگ بولد مثل زرد و طلایی می تواند جالب باشد.

آینه برای دیوار نهارخوری

باید بدانید که محدودیتی برای استفاده از آینه وجود ندارد و درهر جایی می توانید آینه‌ها را استفاده کنید حتی در فضاهای بیرونی. در قسمتی از پاسیو که مبلمان چیده‌اید یک آینه بزرگ و زیبا بزنید و از معجزه‌ای که برای مجلل‌تر کردن و خوش استایل کردن طراحی شما رخ می دهد لذت ببرید.

یکی از قسمت‌هایی که آینه به زیبایی و مجلل کردن فضا کمک خواهد کرد بخش غذا خوری است. در این قسمت با توجه به سبک طراحی منزل یک آینه در نظر بگیرید. این آینه می تواند کار شده روی دیوار باشد، یا تعدادی آینه با اندازه‌های مختلف نصب شده روی دیوار باشد. و یا حتی مانند تصویر آینه‌ای بسیار بزرگ با قابی چوبی که روی زمین قرار گرفته است.

آینه؛ معجزه ای در دکوراسیون داخلی

آینه در ورودی خانه

معجزه آینه در ورودی خانه را نباید در دکوراسیون داخلی دست کم گرفت. ورودی یکی از بخش‌هایی است که آینه در آن علاوه بر جنبه زیبایی و دکوراتیو کاربردی نیز خواهد بود و به نحوی الزامی است. ورودی مواجهه‌ی اول هر شخص با منزل شما است پس باید به اهمیت این فضا توجه کنید. این کار را با انتخاب یک آینه و کنسول زیبا متناسب با سبک دکوراسیون کلی و ابعاد ورودی انجام دهید.

آینه دکوراتیو

با ورود به خانه می توان برداشت کلی از دکوراسیون، طراحی و حتی شخصیت و ذهنیت صاحب خانه داشت. استفاده از آینه کاری در ورودی خانه نشان دهنده این است که طراح قصد داشته تا فردی که به خانه وارد می شود متوجه تفاوت و شخصیت ویژه خانه شده باشد. استفاده از آینه کاری خصوصا در دیوار ورودی حس خوبی به فضای ورودی می دهد.

آینه به مثابه یک اثر هنری

نصب آینه همچون یک تابلو نقاشی در خانه‌ای با طراحی مدرن می تواند بسیار زیبا و حائز اهمیت باشد. یک آینه به صورت تابلویی و دکوراتیو می تواند همان کارکرد یک تابلو ظریف هنری را داشته باشد.

آینه تابلویی

آینه اتاق خواب

حتما یک آینه قدی در اتاق خواب خود داشته باشید. شما لازم دارید پیش از خارج شدن از منزل ظاهر خود را در آینه ببینید. در اتاق خواب، دیوار پشت تخت خواب یکی از بهترین گزینه ها برای نصب آینه است. ایده‌های فراوانی برای اجرای این دیوار با آینه وجود دارد. همچنین دیوار روبروی تخت نیز می تواند گزینه ای مناسب برای نصب آینه باشد.

آینه پذیرایی

آینه کاری در دیوار اتاق نشیمن و پذیرایی

اتاق نشیمن و پذیرایی بهترین فضا برای قرار دادن آینه کاری های مدرن در دکوراسیون داخلی هستند. چرا که این فضای جذاب فضایی است که بیشترین اهمیت و استفاده را در بین فضاهای داخلی خانه دارند. شما از مهمان های تان در این اتاق پذیرایی می کنید. پس خوب است که در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و پذیرایی یک نقطه عطف ایجاد کنید تا مهمان ها شگفت زده شوند. آینه کاری های مدرن در این کار بسیار مناسب هستند.

آینه قدی

دکوراسیون نشیمن را نیز می توانید با کاربرد آینه کاری به فضایی متفاوت تبدیل کنید. و از شفافیت ایجاد شده در اثر انعکاس و بازتاب آینه در جهت بهبود طراحی داخلی استفاده کنید. آینه کاری با قطعه آینه بزرگتر و اشکالی با خطوط ساده تر با دکوراسیون به سبک مدرن تناسب بیشتری دارند.

فضای پذیرایی و مهمانی به علت حس و حال متفاوتی که دارد نیازمند استفاده از طراحی هایی است که زیبایی بیشتری به آن ببخشد. آینه کاری در دکوراسیون پذیرایی انتخابی درست است که روشنایی و درخشش را به فضای داخلی می آورد. و دکوراسیون منزل شما را با سایر فضاها دیگر متمایز می کند.

آینه در راهرو معجره می کند!

یکی دیگر از معجزه های آینه در دکوراسیون داخلی را می توان کاربرد آن در راهرو دانست. استفاده از آینه در دیوارهای راهرو در واقع خلاص کردن راهرو از شر دیوارهای خسته کننده است. این فضاها همیشه به چیزی احتیاج دارند که آن ها را از یکنواختی و کسل کنندگی نجات دهد. آینه کاری می تواند یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تفاوت در این فضاها باشد.

دیوار کنار راه پله درون فضای داخلی پتانسیل خوبی برای استفاده از آینه کاری دارد. با این کار علاوه بر اینکه راه پله را عریض تر و بزرگتر جلوه می دهید، نمایی کلی از فضاهای اطراف را نیز می توانید درون آینه مشاهده کنید. استفاده از آینه در راهرو و راه پله های باریک و تاریک راهکاری بسیار مناسب است.

آینه؛ معجزه ای در دکوراسیون داخلی

آینه به عنوان پارتیشن

از آینه کاری مدرن می توان به عنوان دیوارهای جدا کننده فضایی یا همان پارتیشن ها استفاده کرد. این هم یکی دیگر از ترفندهای دکوراسیونی است که به وسیله آن می توان به خانه و دکوراسیون داخلی آن جذابیت و درخشندگی اضافه کرد.

 

آینه و شیشه در طراحی فضای بیرونی خانه

این شیشه ها می توانند در طراحی فضای بیرونی خانه هم مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال این شیشه ها می توانند به عنوان در ورودی تراس و بالکن استفاده شوند. مقاوت این شیشه ها بسیار بالا است و شما می توانید از کیفیت و قدرت آن ها مطمئن باشید. حتی به عنوان پنجره هم می توان از این شیشه های مدرن استفاده کرد.

آینه در آشپزخانه

استفاده از آینه در آشپزخانه نیز می تواند راهکاری نو برای اسجاد فضایی متفاوت باشد. شاید این نوع استفاده از آینه، زیاد معمولی به نظر نرسد اما در صورت انتخابی درست می تواند فضای آشپزخانه را به طرز چشمگیری جذاب کند. ما در مطلب آینه در آشپزخانه به تفصیل در مورد استفاده از آینه در آشپزخانه صحبت کرده ایم.

آینه های چارسیک

 به واقع می توان گفت آینه معجزه ای در دکوراسیون داخلی است؛ به دلیل کاربردها و قابلیت های فراوان آن. چارسیک به عنوان طراح و مجری انواع آینه های تزئینی دیواری می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای فضای مورد نظر خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *