استیند گلس چه کاربردی دارد؟

کاربرد استین گلس ؛ یا بهتر است بگوییم استیندگلس چه کاربردی دارد؟ هدف بیشتر پنجره‌ها این است که نور را به داخل ساختمان بکشد و منظره‌ای از بیرون را نشان دهد. با این‌ حال، پنجره‌ های شیشه‌ ای رنگی و طرح دار که از دیرباز ساخته شده اند و در دل معماری های فضاهای گوناگون جای گرفته اند، هدف بسیار جالب‌تری دارند:
استیند گلس نه ‌تنها از طریق شیشه‌های رنگی، زیبایی را در ساختمان به وجود می‌آورد، بلکه اهمیت تاریخی آن، نمادی از وقایع خاص یا ویژگی‌های مهم یک داستان است. این امر به‌ویژه در کلیساها، فضاهای مذهبی و یا فضاهای لوکس و مجلل اهمیت دارد.
ازآنجاکه بسیاری از فقرا نمی‌توانستند بخوانند، داستان‌های کتاب مقدس اغلب از طریق شیشه‌های رنگی در کلیساها تفسیر می‌شدند. این‌ها به کتاب مقدس فقرا معروف شدند. تصویرسازی داستان ها و نمادهای مسیحیت در این نوع از شیشه ها، و همچنین طراحی شمایل قدیسین از جمله هدف هایی است که در شیشه های استین گلس از دیرباز مورد توجه بوده است.

 

کابرد استین گلس در قدیم

کاربرد استین گلس در گذشته با امروز متفاوت بوده است. در پنجره های قدیمی که با استین گلس ساخته شده اند، نمادها و رنگ‌های مختلفی برای نمایش داستان‌های مختلف مذهبی استفاده می‌شود. روش جالب دیگر این بود که شخصیت‌های کتاب مقدس با استفاده از شیشه‌های رنگی به تصویر کشیده شده بودند. داستان بدین ترتیب بود که با قرار دادن دقیق این شخصیت ها در جای خاصی از طرح، داستان را تعریف می‌کردند. به‌عنوان‌مثال، شخصیت‌های مهم معمولاً بالاتر یا در وسط پنجره قرار می‌گیرند و بسیار بزرگ‌تر از دیگر چهره‌های کم‌اهمیت‌تر هستند.

 

قدیمی ترین شیشه رنگی جهان
استین گلاس با سبک رومانسک که در قرن ۱۱ میلادی ساخته شده است. کلیسای آگسبورگ. بایرن (آلمان) . این شیشه پرتره های موز، دنیل و دیگر شخصیت های کتاب مقدس را نشان می دهد. کابرد استین گلس در فضای مذهبی

 

حتی امروز، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی هنوز هم نقش مهمی در افزایش تجربه و درک عمومی عبادت‌کنندگان و همچنین بیان یک نمای زیبا و جذاب را دارند. بسیاری از مکان‌های دیگر عبادت ، ازجمله مساجد نیز به جهت ایجاد زیبایی داخلی بنا به کار می روند و شیشه استیند گلس رنگی با توجه به معماری خود را نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال طرح‌های اسلیمی با ترکیب رنگ خاص ایرانی و اسلامی خصوصا در گنبدهای شیشه‌ای مفاهیم عبادت را بیشتر القا می‌کند.

 

شیشه مسجد نصیرالملک
شیشه های مسجد نصیر الملک شیراز

 

نقش دیگری که شیشه های رنگی و طرح دار استیند گلس در فضاهای معماری داشته اند و جزء هدف های آن در ذهن سازندگان انها محسوب می شود، تامین نور مقدس است! به این معنی که نور خورشید با گذشتن از طرح های مذهبی، داستان های کتاب مقدس و قدیسین مسیحیت، به صورتی تقدیس شده وارد فضا می شده است.

 

کلیسای جامع چارتز
کلیسای جامع چارتز. فرانسه. با سبک گوتیک

مطلب مرتبط: نقش و تاثیر نور در معماری های مذهبی مسیحیت و اسلام

 

استیند گلس در گذر زمان

امروزه و با گذشت زمان، شیشه های طرح دار و رنگی استیندگلس و تیفانی ویژگی استفاده انحصاری در فضاهای مذهبی را از دست داده اند و می توان از آنها در فضاهای گوناگونی اعم از مسکونی، تجاری، اداری و … استفاده کرد. طرح های متنوعی که شیشه های طرح دار استیند گلس پیش روی ما می گذارد و همچنین زیبایی منحصر به فرد آن، باعث شده است که بتوان از آنها در فضاهای دیگر معماری نیز استفاده کرد. اما این سوال بهتری باشد که بگوییم امروزه “استیند گلس چه کاربردی دارد؟ ” در ادامه ما به کاربرد های فراوان شیشه های تولید شده استین گلس توسط چارسیک در فضاهای مختلف می پردازیم که به صورت عمده تری استفاده می شوند.

سقف شیشه ای دکوراتیو چارسیک اسکای لایت حرفه ای
شیشه های استیندگلس استفاده شده در یک ویلای مسکونی-خزر شهر

امروزه استفاده از شیشه های طرح دار تیفانی و استین گلس به گونه ای متنوع شده است که می توان با خیالی آسوده از آن در یک ویلای مسکونی استفاده کرد، بی آنکه بخواهد ذهن را به مذهب مسیحیت یا به فضایی مذهبی سوق دهد. ترکیب رنگی های متنوع، طرح های گوناگون و همچنین فضاهای متنوعی که می توانند در برگیرنده شیشه های تزئینی ساختمانی با تکنیک استین گلس و تیفانی باشند، امروزه استفاده از این نوع شیشه ها را آسان نموده است.

امروزه استین گلس در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

کاربرد استین گلس امروزه کاملا با قدیم متفاوت است. استفاده از شیشه های تزئینی با تکنیک های معرق شیشه در چند مورد کاربرد ویژه ای دارد. اول باید به ذکر این نکته پرداخت که این نوع شیشه ها از مقاومت کافی برای تامین امنیت برخوردارند و می توان از آنها به عنوان شیشه هایی مقاوم و با امنیت بالا یاد کرد. وجود رشته فلزاتی بسیار ظریف از قلع و سرب در این نوع از شیشه ها، عملا آن را به یک شیشه غیر قابل نفوذ تبدیل می کند. همچنین استفاده از شیشه های سکوریت و امنیتی در کنار این شیشه ها به عنوان جداره دوم یا سوم، می تواند امنیت انها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. ذکر این نکته نیز ضروری است که شیشه های تزئینی استین گلس و تیفانی ، شیشه هایی نفیس، لوکس و هنری محسوب می شوند. چرا که تمام مراحل ساخت و تولید ان با استفاده از دست انجام می پذیرد. امروزه در جهان استیندگلس و تیفانی را به عنوان نفیس ترین شیشه های تزئینی می شناسند.

 

لدکیم چارسیک
فلزات سربی که در مونتاز شیشه در تکنیک استین گلس استفاده می شود

شیشه های تزئینی درب لابی و ورودی ساختمان

اولین جایگاهی که می توان از این نوع از شیشه ها نهایت استفاده را برد، درب های ورودی ساختمان و یا درب های لابی هستند. استفاده از شیشه های تزئینی استیند گلس و تیفانی به عنوان شیشه درب ورودی ساختمان امروزه متداول ترین نوع استفاده از نوع شیشه های نفیس است. کنترل دید، عبور نور ملایم و همچنین مقاومت بالا از جمله ویژگی هایی است که استفاده از شیشه های استیند گلس و تیفانی را به عنوان شیشه تزئینی درب ورودی به انتخابی مطلوب و مناسب تبدیل می کند.

شیشه تزئینی درب لابی
شیشه استین گلس استفاده شده در درب

شیشه های تزئینی پنجره

جایگاه دیگر استفاده از شیشه های استین گلس و تیفانی به عنوان شیشه های تزئینی پنجره هاست. شیشه های تزئینی چارسیک با قابلیت تعیین مات بودن یا شفاف بودن، قادرند به کنترل دید و ایجاد شفافیت، عبور نور ملایم و همچنین ایجاد زیبایی در محیط داخلی کمک کنند. حتی اگر نوع شیشه ها، ترکیب رنگی و طرح آن به درستی و به فراخور معماری داخلی و نمای ساختمان برای پنجره ها انتخاب شوند، می توان از در نظر گرفتن پرده برای آن پنجره به کلی چشم پوشی کرد. چرا که نصب پرده قالبا دو کاربرد دارد. اول کنترل نور و دوم کنترل دید و ایجاد محرمیت در فضای داخلی. شیشه های تزئینی استیند گلس و تیفانی به راحتی و با یک انتخاب طرح هوشمندانه به راحتی می توانند این دو مورد را تامین نمایند.

شیشه های تزئینی در نورگیرهای سقفی و اسکای لایت های دکوراتیو

جایگاه سوم برای استفاده از شیشه های تزئینی استین گلسو تیفانی ، کاربرد آنها به عنوان یک نورگیر سقفی لوکس است. نورگیرهای سقفی امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده اند. از انجا که نورگیر های سقفی تزئینی می توانند علاوه بر ایجاد زیبایی، نور وارد شده به فضای داخلی را نیز به نوری کنترل شده و لطیف تبدیل کنند، شیشه های تزئینی مطلوب ترین گزینه برای استفاده به عنوان نورگیر سقفی است.
نورگیر های سقفی، خود به دو نوع تبدیل می شوند:

شیشه تزئینی و دکوراتیو مدرن
سقف شیشه ای فلت (سقفف شیشه ای مهدوی، کرمان)

 

گنبد شیشه ای چارسیک
نورگیر سقفی گنبدی (گنبد شیشه ای ابهر)

هر دو این نورگیر ها قابلیت استفاده از شیشه های تزئینی استین گلس و تیفانی را فراهم می سازند و می توان تنها تفاوت آنها را به لحاظ بصری، بعد سوم دانست. نورگیرهای سقفی گنبدی دارای بعد ارتفاع بوده و از همین جهت زیبایی خیره کننده ای را در محیط داخلی ایجاد می کنند. هرچند از نظر فنی ، دیتیل های اجرایی این دونع از سقف نیز با هم متفاوت است و هرکدام ویژگی هایی منحصر به فردی را دارا هستند.

 

شیشه های تزئینی به عنوان پارتیشن (جدا کننده)

از دیگر موارد استفاده از شیشه های تزئینی استیندگلس و تیفانی ، استفاده از آنان در جداکننده ها یا اصطلاحا پارتیشن ها می باشد. این نوع از شیشه ها اصطلاحا دو طرف نما بوده و می توانند از هر طرف یک نمای یکسان را نمایش دهند. به همین جهت می توان با خیالی آسوده آنها را به عنوان مناسب ترین گزینه برای پارتیشن ها دانست.

در صورت نیاز به طرحی و اجرا و یا تعمیر یا تعویض پنجره، با رعایت طرح‌های اصلی، لطفا از تماس با ما دریغ نکنید و ما از ارائه مشاوره تخصصی خود در زمینه طراحی، تولید و اجرای شیشه های تزئینی استیند گلس و تیفانی خوشحال خواهیم شد.

 

۷ ایده استفاده از استین گلاس در خانه

صاحبان خانه‌ها و فضاهای تجاری، هتل‌ها و… همواره علاقمند به تحول، تعمیر و بازسازی هستند؛ اما مشکلات اقتصادی و طرح‌های بازسازی طولانی‌مدت باعث کاهش عملی کردن طرح‌ها می‌شود. آیا به دنبال یک پروژه نوسازی ساده و جدید برای فضاهای خود بوده‌اید؟ آیا در مورد شیشه‌های رنگی فکر کرده‌اید اما کاملاً مطمئن نیستید که آن را کجا قرار دهید؟ در اینجا مکان‌های موردعلاقه و محبوب برای نصب استیند گلس در فضاهای مختلف را بیان می‌کنیم. این شیشه های تزئینی می توانند با توجه به طراحی فضای داخلی شما، طرح های متنوع و مختلفی را داشته باشند. همچنین شیشه های استیند گلس و تیفانی قابلیت ترکیب رنگ بالایی را دارا بوده و می توانند با رنگ های مختلفی در فضای داخلی شما هماهنگ شوند. اگر تصمیم به استفاده از شیشه های تزئینی در خانه یا ویلای خود دارید، حتما با گروه چارسیک در تماس باشید و از نقطه نظرات کارشناسان ما بهرمند شوید.

 

بازسازی خانه با استیند گلس می تواند روشی نو در بازسازی و مرمت خانه محسوب شود. بیشتر افراد استیند گلس را با معابد و کلیساها مرتبط می‌کنند، اما واقعیت این است که شیشه‌های رنگی درواقع یک طرح مشترک در بسیاری از خانه‌ها است. درواقع، برخی از قدیمی‌ترین خانه‌ها با پنجره‌های شیشه‌ای رنگی بزرگ خصوصاً در ورودی‌ها، حمام‌ها و آشپزخانه ساخته‌شده‌اند. این ایده سال‌ها در معماری ایرانی و اسلامی ما وجود داشته است. در دیگر کشورها معمارانی مشهور ازجمله فرانک لوید رایت و برادران گرین، تصمیم گرفتند شیشه‌های رنگی را به دلیل توانایی ایجاد فیلتر در نور به طرح‌های خود بیفزایند.

شما ممکن است در حال ساخت یا بازسازی خانه خود باشید و یا می‌خواهید ظاهر جدیدی را برای خانه‌ای که اکنون در آن زندگی می‌کنید ایجاد کنید. شیشه‌های رنگی و طرح دار گزینه‌ای عالی هستند. روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید استیند گلاس را در خانه خود بگنجانید. در اینجا فقط چند مورد متعارف را بیان می‌کنیم:

 

کاربرد شیشه استین گلس

۱. کاربرد استین گلس در اتاق‌خواب

پنجره‌های شیشه‌ای رنگی با ویژگی کنترل نور همیشه یک‌ راه حل عالی برای حفظ حریم خصوصی اتاق‌خواب هستند. برای کسانی که به دنبال محدود کردن میزان نور خورشید در اتاق (خانه، هتل، دفتر کار و …) خود هستند، اما همچنین می‌خواهند یک پنجره زیبا داشته باشند، شیشه‌رنگی ساخته شده با تکنیک استین گلس و تیفانی گزینه مناسبی است. این شیشه ها می توانند علاوه با حفظ محرمیت و کنترل دید در فضای داخلی ، همزمان نور را نیز تامین نمایند.

کاربرد استین گلس

۲. شیشه درب ورودی

شیشه‌های تزئینی طرح دار، یا شیشه‌رنگی شفاف، باعث زیبایی چشمگیری در درب‌های ورودی می‌شوند. درب‌های شیشه‌ای احساس روشنی و درخشانی را به محیط داخلی می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد در عین زیبایی و نور کافی، حریم خصوصی در فضاها حفظ کنید. اگر نگران حفظ امنیت ساختمان خود هستید، می توانید برای درب های ورودی ساختمان خود یک شیشه تزئینی و طرح دار چارسیک که به صورت سه لایه ساخته می شود را در نظر بگیرید تا در عین تامین نور و زیبایی بخشی به فضای مورد نظرتان، خیالتان از بابت استحکام و امنیت آن نیز راحت باشد.

تمایل به طرح‌ها سنتی و کلاسیک استیند گلس به ورودی شما می‌تواند به خانه شما ظاهری زیبا و مجلل و شهری دهد. طرح های مختلفی با تکنیک معرق شیشه و استین گلاس قابل اجرا هستند. استین گلس می تواند به صورت سنتی ایرانی، سنتی یا کلاسیک غربی، مدرن و حتی انتزاعی و پست مدرن نیز طراحی و اجرا شود. از همین رو نباید دغدغه ای داشت که شیشه طرح دار با معماری خانه شما هماهنگ می شود یا نه. در طراحی شیشه استین گلاس، طراح می تواند موتیف ها و ترکیب رنگی شیشه را کاملا با سلیقه و سبک معماری هماهنگ کند.

 

شیشه دکوراتیو ورودی

درب ورودی ساختمان

کاربرد استین گلس

۳. شیشه تزئینی برای پنجره نهارخوری

اتاق‌های نهارخوری در منازل و یا سالن‌های تالار و هتل‌ها می‌توانند مکانی فوق‌العاده برای سرگرمی یا میزبانی مراسم خاص باشند. پنجره‌های شیشه‌ای رنگی استین گلس و تیفانی و یا شیشه‌های طرح دار واقعاً می‌توانند اتاق نهارخوری را زیبا و خوشایند کنند. حفظ حریم خصوصی نیز یکی دیگر از مزایای شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی است.

کاربرد استین گلس

۴. کاربرد استین گلس در پارتیشن

ویژگی های شیشه‌های طرح دار و رنگی می‌تواند جذابیت فضاهای شما را (اتاق پذیرایی، لابی هتل و …) بالا ببرد بدون آنکه باعث عدم حفظ حریم خصوصی یا مانع ورود نور طبیعی شود. انجام این کار علاوه بر طراحی لوکس و مجلل باعث می‌شود فضاهای شما به‌صورت خاص از مکان‌های دیگر جدا شود و نقطه ای برجسته در معماری داخلی شما به شمار آید.

 

کاربرد استین گلس

 

۵٫ کاربرد استین گلس در حمام

حمام خود را مجلل جلوه دهید. در یک حمام زیبا، همه‌چیز می‌درخشد. شیشه‌ها روشن و ظریف و براق نیز می توانند با ترکیب رنگی های متنوع برای کمدهای حمام، دوش و پنجره‌ها، مورد استفاده قرار گیرند و جلوه‌ای کاملاً مجلل و زیبا را به وجود می‌آورند. شیشه در حمام می تواند بنا به فراخور، مات یا شفاف در نظر گرفته شود. اگر می خواهید دید را حذف کنید، بهتر است از شیشه مات استفاده کنید. شیشه های مات بافت های مختلفی دارند و می توانند بنا به ویژگی هایی که دارا هستند دید را به صورت درصدی کنترل نمایند.

 

کاربرد استین گلس

۶٫ آشپزخانه خود را متفاوت کنید

هیچ‌چیز نمی‌تواند جای یک پنجره استین گلس رنگی و طرح‌های باشکوه آن در آشپزخانه را بگیرد. اغلب معماری‌ها در منازل به ‌گونه ‌ای است که از محیط بیرون به پنجره‌های آشپزخانه دید مستقیم وجود دارد. طراحی از طریق ایجاد پنجره استیند گلس باعث ایجاد حریم خصوصی نیز می‌شود و یک انتخاب پر زرق‌ و برق برای آشپزخانه و ناهارخوری به‌حساب می‌آید. شکوه و عظمت شیشه های استیند گلاس را دست کم نگیرید.

 

دیوار شیشه ای تزئینی

 

۷٫ یک سقف شیشه ای لوکس بسازید

استیند گلس در سقف و به عنوان یک سقف شیشه ای منحصر به فرد و زیبا می تواند نمای داخلی شما را به شدت تحت السعاع خود قرار دهد. تامین نور با استفاده از نور طبیعی آفتاب و همچنین ایجاد زیبایی در محیط از مزایای استفاده از سقف شیشه ای استن گلاس است. برای اجرای این نوع از سقف ها، کافی است در پروسه بازسازی خانه ، یک سوراخ با ابعاد مورد نظرتان در سقف ایجاد کنید. به طور کلی سقف های شیشه ای در چارسیک به دو صورت قابل اجرا هستند:

کاربرد استین گلس به عنوان سقف شیشه ای گنبدی

کابرد استین گلس به عنوان سقف شیشه ای گنبدی که با نام گنبد شیشه ای نیز شناخته می شود، از دیگر موارد استفاده از این شیشه های زیبای تزئینی است که در ابعاد گوناگون و در طرح های مختلف قابل اجراست. زیبایی بسیار منحصر به فرد گنبد شیشه ای استیند گلس می تواند تا حد بسیار زیادی در زیبایی کلی محیط داخلی شما تاثیر گذار باشد. در زیر نمونه هایی از اجرای این نوع از سقف شیشه ای را می توانید مشاهده کنید که توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است:

بازسازی خانه با گنبد شیشه ای

 

گنبد شیشه ای

 

نورگیر شیشه ای سقف

 

کاربرد استین گلس به عنوان سقف شیشه ای تخت

کاربرد استین گلس به عنوان سقف شیشه ای تخت نیز یکی دیگر از انواع سقف های اجرایی چارسیک است که می تواند در فضاهای مختلف معماری مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از سقف های شیشه ای تخت با استفاده از تکنیک استن گلاس و به صورت معرق شیشه اجرا می شوند. در ادامه می توانید نمونه های اجرایی چارسیک از این نوع از سقف ها را مشاهده فرمایید:

 

بازسازی خانه با استین گلاس

سقف شیشه ای نورگیر

 

سقف شیشه ای نورگیر

 

طرح های متداول استین گلس

پنجره‌های شیشه‌ای رنگی معمولاً با ساختمان‌های مذهبی و تاریخی در ارتباط هستند. بااین‌حال، طراحی‌ شیشه‌ های رنگی به‌طور فزاینده‌ای در خانه‌ها، مجتمع های اداری-تجاری و هتل‌ها رواج پیداکرده است که منجر به ایجاد طرح‌های مدرن‌تر توسط صنعتگران و هنرمندان در سراسر جهان شده است. اگر در جستجوی یک پنجره، درب یا گنبد شیشه ای استین گلس برای ملک خود هستید، اما مطمئن نیستید کدام طرح را انتخاب کنید، ما چند نمونه زیبا را گردآوری کرده‌ایم تا برای شما الهام‌بخش باشد و بتواند به شما کمک کند:

طرح های متنوع کلاسیک و مدرن

باوجود طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و شکل‌ها، طراحی شیشه های تزئینی و دکوراتیو با تکنیک استیندگلس با تنوعی بسیار زیاد همراه است. گل‌ها در بسیاری از طرح‌های شیشه‌ای رنگی انتخابی همه گیر و محبوب هستند. طرح‌های گل اغلب به صورت شماتیک برگرفته از گل های واقعی هستند که به صورت گرافیکی در آمده اند و امکان ساخت آنها با شیشه فراهم شده است. گل ها، نگین ها و طرح ها می توانند سبک های مختلف و متنوعی را شامل شوند. به طور مثال می تواند با پایبندی به اصول طراحی کلاسیک یا مدرن ، طرح و گلی در همین سبک و سیاق طراحی و اجرا کرد. سلیقه شماست که تعیین می کند چه نوع طراحی برای شما انجام بپذیرد، چون دست ما در طراحی کاملا باز است. همچنین طیف وسیع‌تری از سبک‌ها در طراحی شیشه های تزئینی قابلیت اجرا دارند. از الگوهای انتزاعی تا هندسی و … کاملا قابل اجرا هستند.

متن و اعداد در شیشه پنجره یا درب استیند گلس

آیا تا به حال فکر کرده‌اید نام خانه یا شماره خانه خود را در طرح پنجره‌های شیشه‌ای رنگی بگنجانید؟ شما همیشه نیاز به تصاویر یا استفاده از تابلو مجزا ندارید. می‌توانید متن و یا اعدادی را به نقوش شیشه‌ای اضافه کنید تا یک نمای خیره‌کننده و لوکس برای درب جلوی خود ایجاد کنید و علاوه بر زیبایی ، شماره یا نام ساختمان را نیز در آن لحاظ کنید.

شیشه پنجره، درب یا گنبد شیشه ای استین گلس با طرح موزاییک

به دلیل تنوع زیاد قطعات رنگی و بافت‌ها در طراحی، الگوهای موزائیک به دلیل داشتن طیف گسترده‌ای از تکه‌های رنگی و بافتی، انتخابی مناسب برای طرح‌های شیشه‌ای رنگی هستند. طرح‌های موزاییکی روی چراغ‌های جلویی یا پنجره‌های جانبی بسیار چشمگیر به نظر می‌رسند، جایی که نما ممکن است مهم نباشد، اما اثر روشنایی این طرح‌های پیچیده می‌تواند بسیار چشمگیر و لوکس باشد.

پنجره، درب یا گنبد شیشه ای استیند گلس با طرح‌های متقارن

طرح‌های شیشه‌ای رنگی لازم نیست همیشه شلوغ و پر از خطوط متفاوت باشند. اغلب طرح‌های ساده و متقارن برای خانه‌ها انتخاب می‌شوند. طرح‌های متقارن، با استفاده از اشکال و رنگ‌های ساده، یک روش ایده آل، جسورانه و جالب برای ایجاد یک پنجره، درب و یا گنبد شیشه‌ای رنگی است.

طراحی پنجره، درب یا گنبد شیشه ای استیند گلس به سبک هنر نو

آرت نوو یکی دیگر از طراحی‌های پنجره، درب یا گنبد شیشه ای استیند گلس رنگی محبوب برای مالکان خانه‌ها و هتل‌های لوکس است. این سبک بسیار زیبا که خطوط منحنی برازنده‌ای را با بسیاری از عناصر خطوط طبیعی ترکیب می‌کند می تواند در عین جذابیت، تفاوتی خیره کننده را به ساختمان شما ببخشد. به معنای واقعی کلمه استفاده از آرت نوو، هنر و سلیقه ای جدید است که اگرچه همه گیر نیست، اما خاص است. این سبک تزئینی از اواخر قرن نوزدهم پا گرفت و در بسیاری از آثار هنری، مبلمان و حتی معماری گنجانده شد.

 

کاربرد استین گلس

مزایای استفاده از استین گلس؟

چرا استیند گلس؟ این اولین سوالی است که ممکن است هنگام خرید یک شیشه طرح دار که با تکنیک استین گلاس ساخته شده است، ذهن شما را به خود مشغول کند. در این مطلب سعی داریم تا به این سوال پاسخ دهیم و مزایای استفاده از شیشه معرق استیندگلاس را شرح دهیم. شاید بتوان فیلتر نور را در کنار زیبایی، مهمترین ویژگی شیشه های رنگی و طراحی شده دانست. این شیشه ها به صورت های متنوعی از جمله استیندگلس و تیفانی قابل اجرا بوده و می توانند در دل ساختمان و بنا نصب شوند. کاربردهای متنوع شیشه های طرح دار در درب ها، پنجره ها، سقف های شیشه ای و … طیف وسیعی از گستردگی استفاده از آنها را پیش روی ما می گذارد. در بازسازی خانه تان ، اگر به دنبال نور و ایجاد روشنایی می گردید، استیند گلس را فراموش نکنید.

اگر به دنبال استیند گلس و شیشه دکوراتیو یا درب جدید برای خانه خود باشید، استفاده از استیند گلس می‌تواند گزینه‌ای ایده آل محسوب شود. استن گلس در طراحی داخلی و معماری مدرن شاهد بازگشتی زیبا به گذشته‌هاست. این شیشه‌های تزئینی که صورت معرق ساخته می شوند، دیگر به‌ عنوان عنصر قدیمی یا مذهبی دیده نمی‌شوند. اکنون می‌توان شیشه‌های استیند گلس را متناسب با سلیقه و سبک خانه خود تنظیم کرد. برعکس گذشته که از این شیشه ها صرفا در مکان های مذهبی و عمومی استفاده می شد، امروزه می توان از استن گلاس در فضاهای مسکونی، ویلاها و سایر کاربری های نوین نیز استفاده نمود.
دلایل زیادی وجود دارد که شما را قانع کند تا از استین گلس استفاده کنید، در ادامه در مورد برخی از مزایایی که آن‌ها ارائه می‌دهند بخوانید:

۱- زیبایی

استیند گلس بدون توجه به‌جایی که قرار می‌گیرد بسیار زیبا است. بسیاری تصمیم می‌گیرند برای ایجاد یک نمای بیرونی جذاب و یا یک ورودی زیبا و لوکس، شیشه استیند گلس را به درب و پنجره‌ها بیفزایند. استیند گلس با ترکیب رنگی های متنوع در هنگام تابش نور خورشید نیز الگوهای خیره‌ کننده‌ای را در طول روز ارائه می‌دهند. از این جهت شیشه طرح دار استین گلاس به فضای داخلی خانه شما عنصر منحصر به‌ فردی از زیبایی و روشنایی می‌بخشد.

نورگیری از سقف
۲- حریم خصوصی

پنجره‌های شیشه‌ای رنگی گزینه‌های بسیار متنوعی از طراحی را پیش روی شما قرار می دهند و می‌توانند با هر سبک و دکوراسیونی مطابقت داشته باشند. پنجره‌های شیشه‌ای رنگی نه‌ تنها باعث می‌شوند نور طبیعی در خانه شما وارد شود، بلکه همچنین می‌توانند فضای داخلی خانه شما را غیرقابل مشاهده کرده و از نظر بصری ایمنی ایجاد کنند.

دیوار شیشه ای تزئینی
۳- انعطاف‌پذیری

نکته جالب در مورد شیشه‌های رنگی یا استیند گلس انعطاف طراحی آن است. می‌توانید از سبک‌های سنتی و مدرن موجود استفاده کنید، یا یک طرح پرتکرار را بر اساس نیازهای محیط خود سفارش دهید. چارسیک می تواند سلیقه شما را در طرح شیشه ها کاملا برآورده کرده و بسته به نیاز شما، طراحی منحصر به فردی را به صورت اختصاصی انجام دهد. درهرصورت گزینه‌های طراحی در این شیشه‌های دکوراتیو بی‌پایان است.

چرا استیند گلس

 

می خواهید استیند گلاس اجرا کنید؟

همانطور که دیدید، کاربرد استین گلس بسیار گسترده است. و در جای جای خانه یا فضای معماری قابل استفاده می باشد. آیا می‌خواهید در مورد بهترین روش استفاده از شیشه‌های رنگی در خانه‌های خود تصمیم بگیرید؟ با یک متخصص صحبت کنید. اگر تصمیم به بازسازی خانه استیند گلس دارید، با چارسیک تماس بگیرید تا مشاوره رایگان خود را با یک طراح حرفه‌ای انجام دهید.

 

 

مطالب مرتبط:

محصول شیشه دکوراتیو درب ورودی
انتخاب طرح و نقش شیشه استین گلاس از میان محصولات چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *